Psyykit ja jäkipelit, viikko 36

Tällä alueella keskustellaan totopeleistä. Vihjeet, jossittelut ja muut vastaavat tänne.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Re: Psyykit ja jäkipelit, viikko 36

ViestiKirjoittaja PJK » 04. Syys 2015 08:50

Chocolate kirjoitti:
PJK kirjoitti:Neljännessä päivän kiinnostavin kysymys. Onko Danielin viimekertaiselle yltiöp*alle raville löytynyt selitys. Aikaisemmat näytöt hienoja, joilla voisi vaikka piikata. Viime kerralla ihan epätoivoinen, jollaisena ei edes läpäriin. Torviselta mieletön suoritus kantaa ravilla yli 100m.


Eilen luin 7oikeinin tallikommentteja. Muistaakseni DR:n viime kertainen huonous pantiin avovehkeiden piikkiin ja nyt palataan lappuihin. Valmentaja olisi startannut Derby-karsinnoissa jos Teivon startti olisi mennyt hyvin. Itse suhtaudun skeptisesti siihen että avo- ja lappuvehkeillä selittyisi noin voimakas huonous. Minulle maistuu kovasti Juiceman.


Kiitos tiedosta. enpä vielä kyseistä Mediaa huomannut katsoakaan. Täytynee suhtautua tuohon lähtöön aika neutraalisti.

Pääsin eilen viisastelemaan palautteen kautta Urheilusanomien ravilehdelle. Väittivät, että Araw Hossin voitto olisi aivan ennenkuulumatonta. Sattui uran starttien määrä käsitykseni mukaan olemaan täsmälleen sama kuin Billy the Kidillä ennen derby-voittoaan.
PJK
 
Viestit: 3300
Liittynyt: 24. Kesä 2014 09:51

Re: Psyykit ja jäkipelit, viikko 36

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 04. Syys 2015 11:07

Chocolate kirjoitti:Eilen luin 7oikeinin tallikommentteja. Muistaakseni DR:n viime kertainen huonous pantiin avovehkeiden piikkiin ja nyt palataan lappuihin. Valmentaja olisi startannut Derby-karsinnoissa jos Teivon startti olisi mennyt hyvin. Itse suhtaudun skeptisesti siihen että avo- ja lappuvehkeillä selittyisi noin voimakas huonous.

Samaisessa kommentissa sanoo DR:n jäävän jokatapauksessa tauolle huomisen startin jälkeen. Heti tuli mieleen, että onko sitten jotain vaivaa kun peilaa viime esitykseen, mutta edelleen samassa kommentissa sanoo ettei vaivoja ole. Toivottavasti näin asia myös on.

Costello palaa kesätauoltaan ensi torstaina Lahdessa :tuuletus:
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Psyykit ja jäkipelit, viikko 36

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 04. Syys 2015 11:57

Satavarman katselin ja oli yksi parhaimmista jaksoista kiitos etenkin Jarkko Litmasen, josta oon alkanut pitää entistä enemmän :clap: Vielä kun Torvisen tilalle saataisiin joku muu niin kattaus olisi aika liki täydellistä.

Palaan viikon takaisin jälkipeleihin, mutta kun Satavarmassa oli puhetta Saarelan saamasta ajokiellosta Suvelan Tähdellä niin oli pakko katsoa lähtö uusiksi. Siis _käsittämätön_ ratkaisu tuomaristolta, aivan käsittämätön :facepalm: Outoa ettei Saarela ole valittanut, meinaa eihän hän tee yhtään mitään, kaveri tulee päin ja Saarelalle penalttia! Harmittavaa oli katsoa lähtö siksikin uudestaan, kun oli piikkiselkäpsyykillä pikkusen Nopsan Vauhti-Vinkan Hovia. J. Torvisen kääntö Nopsan Vauhdin takaa ei ollut viulunsoittajan uran tähtihetkiä :twisted:

H. Torviselta muuten vähän skeptiset kommentit Daniel Roffista "ei ole ollut ihan parhaimmillaan"
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Psyykit ja jäkipelit, viikko 36

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 04. Syys 2015 12:56

PJK kirjoitti:Pääsin eilen viisastelemaan palautteen kautta Urheilusanomien ravilehdelle. Väittivät, että Araw Hossin voitto olisi aivan ennenkuulumatonta. Sattui uran starttien määrä käsitykseni mukaan olemaan täsmälleen sama kuin Billy the Kidillä ennen derby-voittoaan.

Kaivoin HU:n vuodelta '80 ja olet muistisi kanssa aivan oikeassa. Uran eka starttikin oli ollut vain pari kuukautta aiemmin ja jo ennen sitä treenari oli sanonut Derbyn olevan tähtäimessä. Suora lainaus: "kauden syttyneisiin tähtiin kuuluu Derby-voittaja Billy the Kid, joka murskasi muiden derbykandinaattien haaveet uransa seitsemännessä kilpailussa. Kaikkiaan Derby oli kilpailuna sen historian loistokkain tulossatonsa puolesta. Kahdeksan hevosta alitti 1.20 Billy The Kidin ja Line Expressin vastatessa sukupuoltensa Suomen ennätyksistä 1.18,3/2600m ja 1.18,8/2600m." :thumbup1:
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Psyykit ja jäkipelit, viikko 36

ViestiKirjoittaja Masa V » 04. Syys 2015 17:39

Ruikonperä kirjoitti:Kaivoin HU:n vuodelta '80 ja olet muistisi kanssa aivan oikeassa. Uran eka starttikin oli ollut vain pari kuukautta aiemmin ja jo ennen sitä treenari oli sanonut Derbyn olevan tähtäimessä. Suora lainaus: "kauden syttyneisiin tähtiin kuuluu Derby-voittaja Billy the Kid, joka murskasi muiden derbykandinaattien haaveet uransa seitsemännessä kilpailussa. Kaikkiaan Derby oli kilpailuna sen historian loistokkain tulossatonsa puolesta. Kahdeksan hevosta alitti 1.20 Billy The Kidin ja Line Expressin vastatessa sukupuoltensa Suomen ennätyksistä 1.18,3/2600m ja 1.18,8/2600m." :thumbup1:


On ajat muuttuneet... Noissa kilometriajoissakin :crazy:

Siis onko sulla Ruikonperä arkistoituna 80-luvun Hevosurheiluja??? Mistä ihmeestä niitä olet löytänyt vai onko itselle/sukulaiselle tulleita? Ei mahda monella olla enää tallella.

Tämän vuoden Derbyssä vielä yksi mielenkiintoinen huomio on, että ennalta kaksi kovinta hevosta ovat molemmat aloittaneet uransa vasta 4v ikäisinä :o
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V
 
Viestit: 5292
Liittynyt: 11. Loka 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Psyykit ja jäkipelit, viikko 36

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 04. Syys 2015 18:46

Masa V kirjoitti:Siis onko sulla Ruikonperä arkistoituna 80-luvun Hevosurheiluja??? Mistä ihmeestä niitä olet löytänyt vai onko itselle/sukulaiselle tulleita? Ei mahda monella olla enää tallella.

Joitain vanhoja lehtiä löytyy, ei mikään suuri arkisto ole, mutta sukulaisilta oon saanu ja joskus ostin ihan huuto.netistä. Taisipa olla vielä Hartsalta jollen ihan väärin muista. Billy The Kid-juttu löytyi jalostuskuvastosta, jossa käsiteltiin vuoden parhaita. Kivahan vanhoja juttuja on lukea, paljon on muuttunut, mutta toisaalta ei mikään...

Jos on tällä viikolla suomenhevoset olleet vähemmistössä ainakin t-peleissä niin asiaa kritisoineet saavat ainakin tänään nauttia... Nelkussa haisee pohjarivi hyvin vahvasti. Päätöskohteessa Jamir voisi olla enemmänkin pelattu, jos ja kun pääsee keulaan niin aika usein voittaa ton porukan. Warua voisi koittaa piikkiselkäpsyykillä pariin. Ysilähtönä on hyvätasoinen troikka, jossa ihmetyttää miksi Fiiling on noin vähän vedetty. Oikeinkin lupaavalta vaikuttaa, mutta oon kyllä niin monesti hengessäni päättänyt etten J-M Paavolan ajamaa hevosta pelaa... Tosin lupaukset on tehty rikottaviksi!

ps. olipa Santeri Dahlia vielä hurjan hienossa kunnossa!
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Psyykit ja jäkipelit, viikko 36

ViestiKirjoittaja PJK » 04. Syys 2015 18:53

Ruikonperä kirjoitti:Satavarman katselin ja oli yksi parhaimmista jaksoista kiitos etenkin Jarkko Litmasen, josta oon alkanut pitää entistä enemmän :clap:


Olen erittäin vahvasti Litmasen kanssa samoilla linjoilla noista kotimaisista suurkilpailuista - aivan liian usein aivan liian tylsiä ("=paskotaan housuun"). Asiaan voitaisiin saada parannusta, jos palkintoskaalaa tehtäisiin agressiiviseksi. Joku 50tonnin kakkosraha on suomalaisessa raviurheilussa aivan liian iso ja varovaisuutta ruokkiva. Jos kärkipään 200tonnia jaettaisiin 120-40-24-16, niin todennäköisesti ainakin vähän enemmän se voittokin alkaisi kiinnostaa muitakin kuin Kontiota.

Lähdekorpeen olen pettynyt - ihan jees jees mies Kontion suuntaan - ikäänkuin Kontiolla olisi lupa ajaa finaalissakin typerästi, jos hänelle ei kumarreta.

Araw Hossin "psyykkinen" valmistautuminen on ollut tavallisuudesta poikkeavaa. Koskaan ennen ei ole noin vahvasti ja systemaattisesti yritetty puhumalla saada sitä helppoa keulajuoksua. Ei voi tietää, onko taustalla vaan halu säästää hevosta tuleviin vielä kovempiin lähtöihin vai jotain muuta. Hienointa olisi, jos voittaisi houstonlaukkomaisesti kuolemasta. Ihan yhtä hyvästä hevosesta tuskin lienee kyse, mutta eipä toki ole ikäluokkakaan samaa tasoa.


Ruikonperä kirjoitti:Harmittavaa oli katsoa lähtö siksikin uudestaan, kun oli piikkiselkäpsyykillä pikkusen Nopsan Vauhti-Vinkan Hovia. J. Torvisen kääntö Nopsan Vauhdin takaa ei ollut viulunsoittajan uran tähtihetkiä :twisted:


Tuon käsittämättömän tempun viimeisteli vielä lähtemällä seikkailemaan Nahkaparturin puserosta jo 300 ennen maalia. Hevonen tulee aika vihaisesti sen 100m, mutta loppumetrit eivät voineet tulla yllätyksenä kenellekään tuon juoksuja seuranneille.
PJK
 
Viestit: 3300
Liittynyt: 24. Kesä 2014 09:51

Re: Psyykit ja jäkipelit, viikko 36

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 04. Syys 2015 19:58

Olisipa mielenkiintoista kuulla lisää mitä tuossa tapahtui, kun palauttivat lähdön koska Kartellilla oli laittomat (?) kärryt tms. Miten se huomattiin vasta tossa vaiheessa? :shock: Jäi sitten melkein samantien poiskin.

Myllyn Valtin kirille :thumbup1: :thumbup1:
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Psyykit ja jäkipelit, viikko 36

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 04. Syys 2015 21:18

Ruikonperä kirjoitti: Ysilähtönä on hyvätasoinen troikka, jossa ihmetyttää miksi Fiiling on noin vähän vedetty. Oikeinkin lupaavalta vaikuttaa, mutta oon kyllä niin monesti hengessäni päättänyt etten J-M Paavolan ajamaa hevosta pelaa... Tosin lupaukset on tehty rikottaviksi!

J-M Paavola on paras, aina oon sanonu niin :wave: https://www.youtube.com/watch?v=uSD4vsh1zDA
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Psyykit ja jäkipelit, viikko 36

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 05. Syys 2015 10:45

ei varmaan ollut tallikahviolaisen tekemä troikka-porukka,mutta kiitos sille kuka pelasti iltani kivasti voitolle vetämällä troikkaporukan ristiin sisällyttäen siihen oman ideanikin,eli villi-annan.itsellä oli villi annaa erilaisiin kaksariyhdistelmiin,mutta kyllä tuolla troikalla eniten lunasti.

No niin,entäs sitten tämä päivä?
Onko Derby kahden kauppa vai kolmamnnen korvapuusti?Onhan Proud Leader ja Araw Hoss tohon kaksi kovinta hevosta,mutta eikö Ranch Newman kutittelisi muidenkin mielestä?Saa tossa ihan herkku juoksun ja täähän osaa tulla lopussa.On muuten yksi mun eniten sympatiseeraamia hevosia nykyisista "nuorista ikäluokista" eli 3- ja 4-vuotiaista,8.William Birdlandiahan jotkut vihjemediat tähän tarjoaa yllättäjäksi,mutta ei...ei 8. derbyssä tulla 8 paikalta niin vaan totoon.Tarjolla on käytännössä kp tai viimeinen ulkona,ja onko william birdland semmoinen mikä tulisi 2600m kuolemasta?
*Mistä muuten johtuu tämä derbyn ja kriteriumin perinne juosta 2600m?Osaako joku elinkautisista vastata?

T76-1
pronssi/2600m
ketäs tässä suosii mikäkin?Periaatteessa olen Ranch Kellyn miehiä,oli jo huikea avaus Airaksiselta ja tää parantaa varmaan.Mun mielestä Ranch Kellyn sisällä asuu periaatteessa avoimen tason tamma joka kyllä pätkii ruunia ja orejakin hyvänä päivänä.Jos en laita RK:ta varmaksi,niin niin 4-5 se vaatii.

T76-2
ihan tyhjää lyö.periaatteessa tässä on 11 (enemmän tai vähemmän)mahdollista voittajaa ellei aivan kovimmat onnistu.Here To Rock F on ehkä liian kovassa tehtävässä,siksi 11.en oo aamulla prosentteja tarkistellut,mutta mulla on "mutu",että Classic St Pat ei ole mitenkään liian pelattu Victory Bonsain paineessa.Funny Farm on jollain tapaa mun lemppareita takavuosilta.Monta kertaa lunastelin sillä siinä uran 30 000-50 000 vaiheessa.Mutta jotenkin se ei tunnu niin suoritusvarmalta näihin 76 tehtäviin?Mut 3 merkkiä ehkä 1-4-9?

T76-3
Marat ja maili!Kaksaripeliin ehdottomasti mukaan.Muuten 76-mielessä tässä ei oikein välttämättä maistu mikään.Suivikkaan 29% on toki maistuva,mutta matka ei suosi.Jokivarren Kunkun 60% on ihan liikaa viime kerran huomioiden.Eli kyllä mun täytyy se Marat 2% mahduttaa kupongeille,vaikkakin pääpaino MAratin kokeilemisessa tulee olemaan kaksareissa.Keisarin prosentit kanssa alhaalla,mutta mulle tää kyllä edustaa niin vaikeasti voittavaa tapausta että eikä matka taatusti suosi.

T76-4 tän kertanen kyvyt esiin ei sano kyllä mitään.Shadow Of Brisbane on jättänyt toki joskus hyvän hevosen maun.

T76-5
Suomen mestaruus ja suosikki takarivissä.Mun mielestä Venice ei voita viime kertaisella suorituksella,mutta mun mielestä Venice on näyttänyt suuruutensa ennenkin ja nostanut itse rimaa tarvittavan määrän.On paras mahollinen paikka ja startti alla suur-hollola epäonnistumisen jälkeen.Ainut maistuva merkki tässä,mutta varmaan kaikki oleelliset on laitettava lapulle.

T76-6
Ei välttämättä mikään helppo lähtö psyykata juoksunkulultakaan.Toki eniten pelatut jollain tapaa erottuu tässä,mutta jollain tapaa Vinkan Hovi ja Nopsan vauhti (1% & 8%) maistuu tässä.Maistuukohan Ruikonperällekkin edelleen?11.Nahkaparturi kanssa melko matalilla prosenteilla.

EDIT:
Kuka muuten seuraa karsittuja hevosia ja sarjoja joihin hevosella pn pyritty?Miksi ihmeessä Demi De Veluwe on kunnianhimoisestti suomenmestaruudessa eikä 125t€ sarjassa?
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 15. Helmi 2012 15:45

Re: Psyykit ja jäkipelit, viikko 36

ViestiKirjoittaja vivahd EERO » 05. Syys 2015 11:55

Tuolla ylempänä mainittu BILLY THE KID kera Harri Hyytiäisen oli aikanaan yksi suosikkivaljakoistani ja pidän edelleen BTK:iä yhtenä lahjakkaimmista Suomessa syntyneistä. :thumb_up: :tuuletus:

Kaikista hehkutuksista ja mainesanoista huolimatta en henkkohtaisesti usko Araw Hossin voittoon ja totosijakin olisi pienimuotoinen shokki. :crazy: :shock:
vivahd EERO
 
Viestit: 2513
Liittynyt: 02. Tammi 2012 10:15

Re: Psyykit ja jäkipelit, viikko 36

ViestiKirjoittaja vivahd EERO » 05. Syys 2015 12:02

Muistutuksena vielä, että Mestaruusliiga alkaa tänään Vermossa ja tulessa on heti ennakkoon kovimmat suosikit Liigan voittajiksi. :o Ainakin kokemusta lohkossa on ehkä yhtä paljon kuin muissa lohkoissa yhteensä. :tuuletus: :kippis:

Hiljaista on ollut keskustelu Liigasta viime aikoina, toivottavasti kaikki muistavat tehdä kisarivinsä. Taistelu MESTARUUDESTA on alkanut. :tuuletus: :kippis:
vivahd EERO
 
Viestit: 2513
Liittynyt: 02. Tammi 2012 10:15

Re: Psyykit ja jäkipelit, viikko 36

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 05. Syys 2015 13:28

RaahenTiikeri kirjoitti:ei varmaan ollut tallikahviolaisen tekemä troikka-porukka,mutta kiitos sille kuka pelasti iltani kivasti voitolle vetämällä troikkaporukan ristiin sisällyttäen siihen oman ideanikin,eli villi-annan.itsellä oli villi annaa erilaisiin kaksariyhdistelmiin,mutta kyllä tuolla troikalla eniten lunasti.

Legendaarisista hevosista ja hevosmiehistä nyt kun on ollut puhetta niin mielenkiintoista tietoa tuli Villi-Annan voittajahaastattelussa. Kimmo sanoi ettei ole saanut edes koskea hevoseen moneen kuukauteen, koska isä-Unto on sitä laitellut :thumb_up:

Hienot ravit tänään urheilullisesti, mutta pelimielessä vaikea keksiä mitään.

RaahenTiikeri kirjoitti:T76-1
pronssi/2600m
ketäs tässä suosii mikäkin?Periaatteessa olen Ranch Kellyn miehiä,oli jo huikea avaus Airaksiselta ja tää parantaa varmaan.Mun mielestä Ranch Kellyn sisällä asuu periaatteessa avoimen tason tamma joka kyllä pätkii ruunia ja orejakin hyvänä päivänä.Jos en laita RK:ta varmaksi,niin niin 4-5 se vaatii.

Ihmettelin miksi Ranch Kellylla jätettiin finntackin finaali väliin kunnes keksin, että voittosumma on menossa yli pronssin rajan. Tässä olisi viiden tonnin ykkönen ja Porin finaaleissa lokakuun lopussa kahdeksan tonttua. Finntackin finaalissa olisi ollut neljä tonnia + uudet kärryt (kuinkahan arvokkaat?). Tietynlaista uhkapeliä tämä lähtövalinta, mutta kertonee jotain Airaspapan luotosta tammaan. Toki eihän se olisi FT-finaalissa Vallelle pärjännyt! RK:n paikka on kyllä ihan kamala, mutta silti yllättää ettei se ole suosikki vaan Capone Boko on. Saa nähdä mitä sille tekee kengättömyys. Ite en ymmärrä alkuunkaan miksi Kalanchoe P.R. on yli 10 pinnainen ja 7oikein-lehden _ykkös_rankki. Ei ole jättänyt sellaista kuvaa, että riittäisi suosikkikolmikkoa vastaan.

RaahenTiikeri kirjoitti:T76-2
ihan tyhjää lyö.periaatteessa tässä on 11 (enemmän tai vähemmän)mahdollista voittajaa ellei aivan kovimmat onnistu.Here To Rock F on ehkä liian kovassa tehtävässä,siksi 11.en oo aamulla prosentteja tarkistellut,mutta mulla on "mutu",että Classic St Pat ei ole mitenkään liian pelattu Victory Bonsain paineessa.Funny Farm on jollain tapaa mun lemppareita takavuosilta.Monta kertaa lunastelin sillä siinä uran 30 000-50 000 vaiheessa.Mutta jotenkin se ei tunnu niin suoritusvarmalta näihin 76 tehtäviin?Mut 3 merkkiä ehkä 1-4-9?

Jos tässä Bonsaita lähtisi varmistelemaan niin saisin itekin samat 11 henkihevosta. Omaan makuun Bonsai on kyllä pinnojensa arvoinen. Lähtökiihdytys on kyllä tosi mielenkiintoinen, kun EP ja Venäläinen iskevät yhteen. Veikkaan jälkimmäisen ampuvan keulaan vaikka EP tekisi mitä. Ottikohan muuten Hulkkonen vaihteeksi Iikan kortin hyllylle, kun Ruotsalainen ajaa Big Headachea ja Iikan pari viimeistä ajoa sillä eivät ole ihan nappiin menneet ;) Toki Iikka ajaa tuttuun tapaan Surprise Lordia.

RaahenTiikeri kirjoitti:T76-3
Marat ja maili!Kaksaripeliin ehdottomasti mukaan.Muuten 76-mielessä tässä ei oikein välttämättä maistu mikään.Suivikkaan 29% on toki maistuva,mutta matka ei suosi.Jokivarren Kunkun 60% on ihan liikaa viime kerran huomioiden.Eli kyllä mun täytyy se Marat 2% mahduttaa kupongeille,vaikkakin pääpaino MAratin kokeilemisessa tulee olemaan kaksareissa.Keisarin prosentit kanssa alhaalla,mutta mulle tää kyllä edustaa niin vaikeasti voittavaa tapausta että eikä matka taatusti suosi.

Voiskohan olla jopa niin, että jos Pekka pystyy torjumaan Santun kiihdytyksessä niin jopa ajaisi keulasta? Siitähän nyky-Marat taitaa olla yv-paras. Oli miten oli niin Jokivarren Kunkun pinnat tuntuvat ihmeen isoilta verrattuna Suivikkaaseen, joka oli viimeksi aivan mieletön ja JK puolestaan vaisuhko. Olihan varmaan JK ollut helpommalla, mutta miksi Kontio joutui jo kiekka jäljellä ajamaan hevosta. Jokatapauksessa en mitään toivo tänään mitään niin paljon kuin Jokivarren Kunkun voittoa, koska rattailla on taas Santtu!

RaahenTiikeri kirjoitti:T76-4 tän kertanen kyvyt esiin ei sano kyllä mitään.Shadow Of Brisbane on jättänyt toki joskus hyvän hevosen maun.

En tajua tästäkään mitään. Ehkä parin kuukauden päästä nauretaan miten Joe DiMaggio saattoi olla noin helpossa lähdössä pikkuylläri...

RaahenTiikeri kirjoitti:T76-5
Suomen mestaruus ja suosikki takarivissä.Mun mielestä Venice ei voita viime kertaisella suorituksella,mutta mun mielestä Venice on näyttänyt suuruutensa ennenkin ja nostanut itse rimaa tarvittavan määrän.On paras mahollinen paikka ja startti alla suur-hollola epäonnistumisen jälkeen.Ainut maistuva merkki tässä,mutta varmaan kaikki oleelliset on laitettava lapulle.

Ei tästäkään ymmärrystä.

RaahenTiikeri kirjoitti:T76-6
Ei välttämättä mikään helppo lähtö psyykata juoksunkulultakaan.Toki eniten pelatut jollain tapaa erottuu tässä,mutta jollain tapaa Vinkan Hovi ja Nopsan vauhti (1% & 8%) maistuu tässä.Maistuukohan Ruikonperällekkin edelleen?11.Nahkaparturi kanssa melko matalilla prosenteilla.

Todellakin maistuu! Oikeastaan melkeinpä ainoat päivän maistuvat. En kyllä ymmärrä logiikkaa, että jos Nopsan Vauhti viikko sitten voittaa helposti samat hevoset niin silti pinnat ovat vain 8% ja laskeneet koko ajan :shock:

RaahenTiikeri kirjoitti:Onko Derby kahden kauppa vai kolmamnnen korvapuusti?Onhan Proud Leader ja Araw Hoss tohon kaksi kovinta hevosta,mutta eikö Ranch Newman kutittelisi muidenkin mielestä?Saa tossa ihan herkku juoksun ja täähän osaa tulla lopussa.On muuten yksi mun eniten sympatiseeraamia hevosia nykyisista "nuorista ikäluokista" eli 3- ja 4-vuotiaista,8.William Birdlandiahan jotkut vihjemediat tähän tarjoaa yllättäjäksi,mutta ei...ei 8. derbyssä tulla 8 paikalta niin vaan totoon.Tarjolla on käytännössä kp tai viimeinen ulkona,ja onko william birdland semmoinen mikä tulisi 2600m kuolemasta?
*Mistä muuten johtuu tämä derbyn ja kriteriumin perinne juosta 2600m?Osaako joku elinkautisista vastata?

Kai tästä tulee tylsähkö läpijuoksu Araw Hossille. En näe, että Kylliäinen ajaisi mitenkään keulasta, kun kakkosrahat ovat niin isot. Keulasta saattaisi taipua pahastikin. Olisi kyllä urheilullisesti toivottavaa, että Kylliäinen ajaisi ns. voitosta ja puolustaisi keulaa.

RaahenTiikeri kirjoitti:Kuka muuten seuraa karsittuja hevosia ja sarjoja joihin hevosella pn pyritty?Miksi ihmeessä Demi De Veluwe on kunnianhimoisestti suomenmestaruudessa eikä 125t€ sarjassa?

Eikö tuo ihan looginen valinta ole, kun EP:lla on jo toinen hevonen 125t€ sarjassa ja muutenkin isoa kalaa kannattaa pyytää. Tossa on nelosrahatkin isommat kuin toisessa sarjassa ykkönen. Myös Special Promisella lähdetty mielummin SM-lähtöön.
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Psyykit ja jäkipelit, viikko 36

ViestiKirjoittaja Masa V » 05. Syys 2015 13:42

vivahd EERO kirjoitti:Muistutuksena vielä, että Mestaruusliiga alkaa tänään Vermossa ja tulessa on heti ennakkoon kovimmat suosikit Liigan voittajiksi. :o Ainakin kokemusta lohkossa on ehkä yhtä paljon kuin muissa lohkoissa yhteensä. :tuuletus: :kippis:

Hiljaista on ollut keskustelu Liigasta viime aikoina, toivottavasti kaikki muistavat tehdä kisarivinsä. Taistelu MESTARUUDESTA on alkanut. :tuuletus: :kippis:


Rivi on nyt lähetetty Harrille. Ykkössuosikkeja taisi olla omassa rivissä vain yksi tai kaksi.

Erittäin mielenkiintoinen avausottelu todella luvassa, kun vasta käytiin huikea ja kalkkiviivoilla ratkennut kamppailu komeettakisajakson voitosta :thumb_up:
Jotenkin voisi veikata, että molempien pinnat jää sinne nollan tuntumaan tässä avauksessa :D Nämä ekat matsit menee vielä tuntumaa hakiessa, sitten lohkon päätöspeleissä selkä seinää vasten vasta alkaa tulla niitä pisteitä :kippis:
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V
 
Viestit: 5292
Liittynyt: 11. Loka 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Psyykit ja jäkipelit, viikko 36

ViestiKirjoittaja Tran Tran » 05. Syys 2015 13:42

RaahenTiikeri kirjoitti:EDIT: Kuka muuten seuraa karsittuja hevosia ja sarjoja joihin hevosella pn pyritty?Miksi ihmeessä Demi De Veluwe on kunnianhimoisestti suomenmestaruudessa eikä 125t€ sarjassa?


DdV oli niin hyvännäköisenä viimeksi pussissa tammojen EM:ssa, että E-P:n tietäen luottaa omaansa varmasti enemmän kuin moni muu.

T76-1:ssa luokaltaan erottuu kolmikko 5 Capone Boko, 8 Ranch Kelly ja 11 Zatopek Hoss. Juoksunkulun kannalta mielenkiintoista on ennakkokommenteissa mainitun 1 Kalanchoe P.R.:n kohdalla se, että taustajoukkonsa mukaan sillä koitetaan pitää keulat ja ajaa siitä niin pitkään kuin peli vetää.

T76-2 on potinteon kannalta oleellinen lähtö, ja mikäli Victory Bonsai ei kelpaa varmaksi, niin mukaan tarvii kaikki muut paitsi 2,6,7 ja 12.

T76-3:n tarvitsee kaksi merkkiä, ja Suivikas on niistä tällä kertaa peliprosenttiensa kannalta maistuvampi.

T76-4:n idea ainakin paripeliin on ekat keulat ottava 4 Doubledip ja muita lapulle tarvittavia ovat ainakin 2,3,6,11 ja 12.

T76-5 Venicella nousee rima nyt korkealle, eikä se maistu pelillisesti tässä. Seabiscuit vahvistuu Moilasella ja se on lähtöpaikkansa turvin oma ykkösmerkkini, muut lapulle tarvittavat järjestyksessä 1 Air Gunner, 10 Surprise Lord ja 11 Greenleaf Slim.

T76-6:ssa erottuu viime hetken kuntonsa puolesta 9 Ekoloki, 11 Nahkaparturi ja 13 Suvelan Tähti. Sekä Ekolokilla, että Suvelan Tähdellä oli epäonnea viimeksi Jyväskylässä ja prosenttinsa ovat sen myötä tässä lähdössä mukavan maltilliset.

T76-7:n suosikki 5 Araw Hoss on vedetty kyllä tosi isoksi suosikiksi siihen nähden ettei juoksunkulusta sen kohdalla ole tässä minkäänlaista varmuutta. Suuryllätyksen hakijoille 1 Fabrice Duo meni viimeksi yllättäen ravia koko matkan, ja nyt kun vielä balanssi kevenee finaaliin, niin varsinkin levottoman juoksunkulun jälkeen sillä on suurempi sauma yllätykseen kuin peliosuutensa 3% antaa ymmärtää.
Tran Tran
 
Viestit: 205
Liittynyt: 09. Huhti 2014 23:58

Re: Psyykit ja jäkipelit, viikko 36

ViestiKirjoittaja Masa V » 05. Syys 2015 13:53

Viimeisen 20 vuoden ajalta Derby jää nyt toista kertaa väliin. Eikä edes harmita. Pelattavaa ei hirveästi löydy ja jostain syystä päälähdönkin kiinnostavuus tuntuu vähenevän vuosi vuodelta.

Muutama asia pistää silmään:
- Suivikas - Kunkku 28-61. Kai nyt Suivikas pitäisi olla suunnilleen yhtä paljon pelattu?
- Seabiscuit yllättävän unohdettu, voisi olla jopa suosikki. Amazing Soul vain 3%, eihän tuon voittokaan olisi ihan mahdottomuus jos juoksu menisi nappiin.
- Jotenkin Proud Leader maistuu pääkilpailussa suosikkia enemmän.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V
 
Viestit: 5292
Liittynyt: 11. Loka 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Psyykit ja jäkipelit, viikko 36

ViestiKirjoittaja Kädetön » 05. Syys 2015 13:58

Ei näytä Lauri nauttivan olostaan. Vettä sataa ja Vuoksenmaa jaarittelee :evil:
Kädetön
 
Viestit: 3642
Liittynyt: 24. Helmi 2012 23:01

Re: Psyykit ja jäkipelit, viikko 36

ViestiKirjoittaja Harri H » 05. Syys 2015 14:30

Kädetön kirjoitti:Ei näytä Lauri nauttivan olostaan. Vettä sataa ja Vuoksenmaa jaarittelee :evil:


Lauri saisi olla selostamossa ja Osmo haastattelemassa, jos sille on pakko joku homma olla. Lähdöt joutuu nyt katselemaan jälleen ilman ääntä... Normaalisti en Vermoa edes seuraa, mutta näitä isompia kisoja ei kokonaan viitsi boikotoida heikon selostuksen vuoksi :think:
Maybe, just once, someone will call me "Sir" without adding, "You're making a scene." - Homer J. Simpson
Harri H
 
Viestit: 6750
Liittynyt: 15. Elo 2009 12:42

Re: Psyykit ja jäkipelit, viikko 36

ViestiKirjoittaja Masa V » 05. Syys 2015 14:36

Harri H kirjoitti:
Kädetön kirjoitti:Ei näytä Lauri nauttivan olostaan. Vettä sataa ja Vuoksenmaa jaarittelee :evil:


Lauri saisi olla selostamossa ja Osmo haastattelemassa, jos sille on pakko joku homma olla. Lähdöt joutuu nyt katselemaan jälleen ilman ääntä... Normaalisti en Vermoa edes seuraa, mutta näitä isompia kisoja ei kokonaan viitsi boikotoida heikon selostuksen vuoksi :think:


Osmo voisi vaikka heti maaliintulon jälkeen sanoa sen tulojärjestyksen :D Siinä olisi sopiva tehtävä, ei tarvitsisi odottaa maalikameraa ja varmaan tarkkuus paranisi entisestään, kun voisi keskittyä pelkästään maaliintulon katsomiseen :D
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V
 
Viestit: 5292
Liittynyt: 11. Loka 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Psyykit ja jäkipelit, viikko 36

ViestiKirjoittaja Masa V » 05. Syys 2015 14:39

Onneksi Eero ei (vaikka Tampereen mies onkin :) )laittanut lähdön ainoata perinteistä teivolaisvalmentajaa avauskohteeseen voittajaksi! Muuten olisi avausottelun voitto jo miltei ratkennut.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V
 
Viestit: 5292
Liittynyt: 11. Loka 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Suomi

EdellinenSeuraava

Paluu Totopelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa

cron