Psyykit ja jälkipelit, viikko 25

Tällä alueella keskustellaan totopeleistä. Vihjeet, jossittelut ja muut vastaavat tänne.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Re: Psyykit ja jälkipelit, viikko 25

ViestiKirjoittaja SHO » 19. Kesä 2014 13:21

Ruikonperä kirjoitti:
ManOWar kirjoitti:
Masa V kirjoitti:
SHO kirjoitti:
Ruikonperä kirjoitti:Kyllä olisi pitänyt saada omat ilmeet videolle kutoslähdön aikana. 2€ olisi löytynyt piikkiselkää Ray's Elation-Maika's Nightrun (425x). Loppukurvissa alkoi jo hymyilyttää, kunnes tämä eräs sankari teki taas vaihteeksi sellaisen tempun ettei voi sanoa mitään, ei kertakaikkiaan voi. Ne reaktiot loppukurvissa käännön hetkellä olisi kyllä oikeasti pitänyt saada talteen. Tunteet vaihtuivat muutamassa sekunnissa täydellisestä lahistumisesta nauruun, olisi se ollut kiva saada toi lunastuskin, mutta enemmän tunteita herätti miten se aina voi olla tämä sama mies asialla.


Todella tuttu tunne. Minulla palanut Torvisen Hannun virheisiin tai ajotaktiikkoihin noin. 1800 euroa. Pari T6 riviä ja yksi kerrottu T4 rivi. :x


Tutulta tuntuu tosiaan :) ... Mulle karkeasti arvioituna 2000 euroa maksaneet miehen pari taktista ratkaisua tänä vuonna. Eivät tosin ole olleet ihan näin karkeita ajovirheitä kuin tämä Maikas Nightrun. Ennemmin olleet sellaisia, että ei ajeta ollenkaan, kun ollaan varmoja voitosta ja jäädään sitten maalikuvakakkoseksi tai lopetetaan ajaminen jo suoran puolivälissä kun ollaan jo varmoja kakkossijasta, mutta niin vaan joku jostain kaukaa tykittää hirveää vauhtia ulkoa rinnalle ja sentin verran ohi.


8-) Tämä on tietty puhdasta spekulaatiota, mutta väistämättä tulee mieleen että varooko "halvalla" ajava kuski sakkoja loppusuoralla ?

Hannuhan eilen Ravisuorassa noitui Karin pikahaastattelussa näitä tämän vuoden kakkos-sijoja...

Hippoksen statistiikan mukaan Hannulla on tänä vuonna 95 kpl kakkosia 830:sta startista.

Handella on yllättävästikin selvästi eniten ajettuja startteja tänä vuonna, mutta silti Forss ajanut melkein kaksinkertaisen määrän voittoja :shock: Iso epäsuhta on kyllä voittojen ja kakkosten välillä, sattumaa tai sitten ei...


Hannu lopettaa tiukoissa kamppailuissa aina käskemisen ja vierellä oleva kuski riuhtoo ja käskee myös ajaa ohitse. Joskus Hannun hevonen on vielä vastannut ilman käskyjä ja hävinnyt tiukasti.
Itse ainakin ihmettelen suuresti miten Torvisella voi olla noin paljon ajettavia, ajaa sitten Porissa, Helsingissä tai Ylivieskassa. Ilmeisesti omistajat haluavat ajattaa ilmaiseksi ajavalla. Itse mieluiten palkkaan ammattilaisen ja maksan sen ajopalkkion + penkkirahan. :cowboy:
SHO
 
Viestit: 43
Liittynyt: 17. Tammi 2013 15:11

Re: Psyykit ja jälkipelit, viikko 25

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 19. Kesä 2014 13:35

SHO kirjoitti:
Ruikonperä kirjoitti:
ManOWar kirjoitti:
Masa V kirjoitti:
SHO kirjoitti:
Ruikonperä kirjoitti:Kyllä olisi pitänyt saada omat ilmeet videolle kutoslähdön aikana. 2€ olisi löytynyt piikkiselkää Ray's Elation-Maika's Nightrun (425x). Loppukurvissa alkoi jo hymyilyttää, kunnes tämä eräs sankari teki taas vaihteeksi sellaisen tempun ettei voi sanoa mitään, ei kertakaikkiaan voi. Ne reaktiot loppukurvissa käännön hetkellä olisi kyllä oikeasti pitänyt saada talteen. Tunteet vaihtuivat muutamassa sekunnissa täydellisestä lahistumisesta nauruun, olisi se ollut kiva saada toi lunastuskin, mutta enemmän tunteita herätti miten se aina voi olla tämä sama mies asialla.


Todella tuttu tunne. Minulla palanut Torvisen Hannun virheisiin tai ajotaktiikkoihin noin. 1800 euroa. Pari T6 riviä ja yksi kerrottu T4 rivi. :x


Tutulta tuntuu tosiaan :) ... Mulle karkeasti arvioituna 2000 euroa maksaneet miehen pari taktista ratkaisua tänä vuonna. Eivät tosin ole olleet ihan näin karkeita ajovirheitä kuin tämä Maikas Nightrun. Ennemmin olleet sellaisia, että ei ajeta ollenkaan, kun ollaan varmoja voitosta ja jäädään sitten maalikuvakakkoseksi tai lopetetaan ajaminen jo suoran puolivälissä kun ollaan jo varmoja kakkossijasta, mutta niin vaan joku jostain kaukaa tykittää hirveää vauhtia ulkoa rinnalle ja sentin verran ohi.


8-) Tämä on tietty puhdasta spekulaatiota, mutta väistämättä tulee mieleen että varooko "halvalla" ajava kuski sakkoja loppusuoralla ?

Hannuhan eilen Ravisuorassa noitui Karin pikahaastattelussa näitä tämän vuoden kakkos-sijoja...

Hippoksen statistiikan mukaan Hannulla on tänä vuonna 95 kpl kakkosia 830:sta startista.

Handella on yllättävästikin selvästi eniten ajettuja startteja tänä vuonna, mutta silti Forss ajanut melkein kaksinkertaisen määrän voittoja :shock: Iso epäsuhta on kyllä voittojen ja kakkosten välillä, sattumaa tai sitten ei...


Hannu lopettaa tiukoissa kamppailuissa aina käskemisen ja vierellä oleva kuski riuhtoo ja käskee myös ajaa ohitse. Joskus Hannun hevonen on vielä vastannut ilman käskyjä ja hävinnyt tiukasti.
Itse ainakin ihmettelen suuresti miten Torvisella voi olla noin paljon ajettavia, ajaa sitten Porissa, Helsingissä tai Ylivieskassa. Ilmeisesti omistajat haluavat ajattaa ilmaiseksi ajavalla. Itse mieluiten palkkaan ammattilaisen ja maksan sen ajopalkkion + penkkirahan. :cowboy:

Pitääkö noi huhut oikeasti paikkansa, että ajaa huomattavasti halvemmalla kuin muut pintamiehet? Olen luullut sen olevan urbaania legendaa... Forssista liikkui myöskin vastaavia huhuja joskus, mutta tuskin ainakaan enää ajaa halvemmalla.
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Psyykit ja jälkipelit, viikko 25

ViestiKirjoittaja SHO » 19. Kesä 2014 13:43

Ruikonperä kirjoitti:
SHO kirjoitti:
Ruikonperä kirjoitti:
ManOWar kirjoitti:
Masa V kirjoitti:
SHO kirjoitti:
Ruikonperä kirjoitti:Kyllä olisi pitänyt saada omat ilmeet videolle kutoslähdön aikana. 2€ olisi löytynyt piikkiselkää Ray's Elation-Maika's Nightrun (425x). Loppukurvissa alkoi jo hymyilyttää, kunnes tämä eräs sankari teki taas vaihteeksi sellaisen tempun ettei voi sanoa mitään, ei kertakaikkiaan voi. Ne reaktiot loppukurvissa käännön hetkellä olisi kyllä oikeasti pitänyt saada talteen. Tunteet vaihtuivat muutamassa sekunnissa täydellisestä lahistumisesta nauruun, olisi se ollut kiva saada toi lunastuskin, mutta enemmän tunteita herätti miten se aina voi olla tämä sama mies asialla.


Todella tuttu tunne. Minulla palanut Torvisen Hannun virheisiin tai ajotaktiikkoihin noin. 1800 euroa. Pari T6 riviä ja yksi kerrottu T4 rivi. :x


Tutulta tuntuu tosiaan :) ... Mulle karkeasti arvioituna 2000 euroa maksaneet miehen pari taktista ratkaisua tänä vuonna. Eivät tosin ole olleet ihan näin karkeita ajovirheitä kuin tämä Maikas Nightrun. Ennemmin olleet sellaisia, että ei ajeta ollenkaan, kun ollaan varmoja voitosta ja jäädään sitten maalikuvakakkoseksi tai lopetetaan ajaminen jo suoran puolivälissä kun ollaan jo varmoja kakkossijasta, mutta niin vaan joku jostain kaukaa tykittää hirveää vauhtia ulkoa rinnalle ja sentin verran ohi.


8-) Tämä on tietty puhdasta spekulaatiota, mutta väistämättä tulee mieleen että varooko "halvalla" ajava kuski sakkoja loppusuoralla ?

Hannuhan eilen Ravisuorassa noitui Karin pikahaastattelussa näitä tämän vuoden kakkos-sijoja...

Hippoksen statistiikan mukaan Hannulla on tänä vuonna 95 kpl kakkosia 830:sta startista.

Handella on yllättävästikin selvästi eniten ajettuja startteja tänä vuonna, mutta silti Forss ajanut melkein kaksinkertaisen määrän voittoja :shock: Iso epäsuhta on kyllä voittojen ja kakkosten välillä, sattumaa tai sitten ei...


Hannu lopettaa tiukoissa kamppailuissa aina käskemisen ja vierellä oleva kuski riuhtoo ja käskee myös ajaa ohitse. Joskus Hannun hevonen on vielä vastannut ilman käskyjä ja hävinnyt tiukasti.
Itse ainakin ihmettelen suuresti miten Torvisella voi olla noin paljon ajettavia, ajaa sitten Porissa, Helsingissä tai Ylivieskassa. Ilmeisesti omistajat haluavat ajattaa ilmaiseksi ajavalla. Itse mieluiten palkkaan ammattilaisen ja maksan sen ajopalkkion + penkkirahan. :cowboy:

Pitääkö noi huhut oikeasti paikkansa, että ajaa huomattavasti halvemmalla kuin muut pintamiehet? Olen luullut sen olevan urbaania legendaa... Forssista liikkui myöskin vastaavia huhuja joskus, mutta tuskin ainakaan enää ajaa halvemmalla.


Ajaa selvästi halvemmalla. Torvinen ajaa kaverini hevosta ja tämä heppu suositellut minuakin ajattamaan Hannulla kun ajaa kuulemma lähes ilmaiseksi. Minä sanoin että saan paremmat kommentit omistamistani hevosista ammattilaiselta ja yleensä myös hyvän ajosuorituksen. Itse en anna Hannun ajaa. Forss ei vissiin enää aja puol-ilmaiseksi muttei kuitenkaan täysiä palkkioita ota. Minulla on monta muutakin asiaa Torvista vastaan mutta en niitä ala tänne laittamaan.. :cowboy:
SHO
 
Viestit: 43
Liittynyt: 17. Tammi 2013 15:11

Re: Psyykit ja jälkipelit, viikko 25

ViestiKirjoittaja nipa » 19. Kesä 2014 13:49

Jaa-jaa. Asiahan ei tietysti minulle hevosettomalle miehelle kuulu, mutta olen kuullut joillakin kuskeilla ja valmentajilla olevan ajamisesta vähän pitempiä sopimuksia, joissa täyttä taulukkosuositusta ei makseta.
nipa
 
Viestit: 2346
Liittynyt: 29. Elo 2009 19:46

Re: Psyykit ja jälkipelit, viikko 25

ViestiKirjoittaja ManOWar » 19. Kesä 2014 13:56

↑ Nyt en viitsi enää "lainata" yo tekstiä, kun tulee niin jumalattoman pitkä ketju, mutta samaan asiaan kommentoin vielä:

Sama kokemus kuin SHO:lla; kaverini hevosta ajoi halvemmalla.
Tässä joku aika sitten juoksukin meni niin että Hannu ajoi johtavan takana koko matkan, ja keula-selkä olivat jättäneet muut jo aikoja sitten.
No maalisuoralla sitten Hannu käänsi takaa ulos ohitukseen n. 150m jäljellä, ja antoi sitten yhden kerran nätisti merkin aisaan, muuten vaan lörötteli rinnalla löysillä ohjilla...
Arvaatte varmaan että sijoitus oli kakkonen, kaulan mitan hävinneenä. :facepalm:
Eniten olin ihmeissäni jälkeenpäin siitä, että omistaja oli tyytyväinen startin jälkeen, joten pidin mölyt mahassani siinä radalla. :roll:
Myöhemmin kyllä kerroin mielipiteeni....
ManOWar
 
Viestit: 1063
Liittynyt: 09. Huhti 2014 11:27
Paikkakunta: Vermont

Re: Psyykit ja jälkipelit, viikko 25

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 19. Kesä 2014 16:01

SHO kirjoitti:Ajaa selvästi halvemmalla. Torvinen ajaa kaverini hevosta ja tämä heppu suositellut minuakin ajattamaan Hannulla kun ajaa kuulemma lähes ilmaiseksi. Minä sanoin että saan paremmat kommentit omistamistani hevosista ammattilaiselta ja yleensä myös hyvän ajosuorituksen. Itse en anna Hannun ajaa. Forss ei vissiin enää aja puol-ilmaiseksi muttei kuitenkaan täysiä palkkioita ota. Minulla on monta muutakin asiaa Torvista vastaan mutta en niitä ala tänne laittamaan..

ManOWar kirjoitti:Sama kokemus kuin SHO:lla; kaverini hevosta ajoi halvemmalla.
Tässä joku aika sitten juoksukin meni niin että Hannu ajoi johtavan takana koko matkan, ja keula-selkä olivat jättäneet muut jo aikoja sitten.
No maalisuoralla sitten Hannu käänsi takaa ulos ohitukseen n. 150m jäljellä, ja antoi sitten yhden kerran nätisti merkin aisaan, muuten vaan lörötteli rinnalla löysillä ohjilla...
Arvaatte varmaan että sijoitus oli kakkonen, kaulan mitan hävinneenä.
Eniten olin ihmeissäni jälkeenpäin siitä, että omistaja oli tyytyväinen startin jälkeen, joten pidin mölyt mahassani siinä radalla.
Myöhemmin kyllä kerroin mielipiteeni....

Tietty jokaisella on oikeus hinnoitella palvelunsa sille tasolle kuin haluaa, mutta ymmärrän jos muut kuskit eivät sellaisesta toiminnasta pidä...

Eikö Lappeen vikassa nelkkukohteessa Leemark's August ole luokaltaan lähdön paras ja seiskaradaltakin voi ampua keulaan, josta olisi kyllä hyvin lähellä. Pikkutipsi myös Big Bravesta, joka näytti tosi hyvältä Kuopiossa. Toinen sillä reissulla olisi pitänyt olla, mutta alla oli kuukauden paussi ja startti teki varmasti hyvää tätä lähtöä ajatellen.

Välkyn Tuiskun parikaveriksi voisi ajatella Raisu-Jussia, jos on kengät pois ja jenkit. Juossut kovissa porukoissa tehden ihan asiaesityksiä ja nyt paranee kuski. Myös Jottei jäänyt liian vähälle huomiolle.
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Psyykit ja jälkipelit, viikko 25

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 19. Kesä 2014 16:56

Ruikonperä kirjoitti:Tietty jokaisella on oikeus hinnoitella palvelunsa sille tasolle kuin haluaa, mutta ymmärrän jos muut kuskit eivät sellaisesta toiminnasta pidä...

-kyse on kansallisesta mentaliteetista.Tästä saisi pisemmänkin "poliittisen keskustelun".Me täällä (pohjoismaissa)olemme niin sosiaalidemokratian ja AY-liikkeiden läpitunkemia,että jo ajatus hinnalla kilpailusta närästää.Silläkin uhalla että tulotaso voisi nousta hinnalla kilpailemalla ja raakasti "ylitöitä" tekemällä.
Enkä ota kantaa tässä pohjoismaisen mallin puolesta tai vastaan.Sosiaalidemokratian kasvatti se minäkin olen.
Mutta siis mentaalinen ero on minullekkin,ulkomaita kaihtaneelle omissa kulmissaan viihtyneelle selvä.Kun täällä lyödään perseet penkkiin,niin aasiassa riksakuski vetää hinnat kilpailijoita alemmaksi ja valmistautuu tekeen 20 tunnin työpäivällä vähän kilpailijoita paremman tilin.

Nimimerkillä Paperiliittolainen :lol:
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 15. Helmi 2012 15:45

Re: Psyykit ja jälkipelit, viikko 25

ViestiKirjoittaja -Nisula- » 19. Kesä 2014 19:49

Ruikonperä kirjoitti:Tietty jokaisella on oikeus hinnoitella palvelunsa sille tasolle kuin haluaa, mutta ymmärrän jos muut kuskit eivät sellaisesta toiminnasta pidä...


No halvat hinnat ovat Torvisen kilpailuvaltti että saa sitä markkinaosuutta, jonka jälkeen hintoja voi nostaa. Eihän Forssin kiertämisessä mennä vuosina ollut päätä eikä häntää taloudellisesti, mutta kai hänkin on jo sen verran hintoja nostanut että saa kunnon korvauksen raatamisesta. Lisäksi nuorella kaverilla on vähemmän kuluja ku vanhemmilla jannuilla, kyllä ne hinnat nousee sitten iän myötä viimeistään. :D
Avatar
-Nisula-
 
Viestit: 987
Liittynyt: 28. Joulu 2011 16:57
Paikkakunta: Södis

Re: Psyykit ja jälkipelit, viikko 25

ViestiKirjoittaja Kädetön » 20. Kesä 2014 11:24

Eilen Danneron raveissa oli liekeissä hieman etuajassa juhannuskokko nimeltään Robert Bergh. Seitsemällä ajokilla saaliina oli kuusi tolppaa ja yksi kakkonen. Kaikki olivat omia valmennettavia :thumbup:
Kädetön
 
Viestit: 3642
Liittynyt: 24. Helmi 2012 23:01

Re: Psyykit ja jälkipelit, viikko 25

ViestiKirjoittaja Kiljunen » 20. Kesä 2014 19:48

Aika hurja suoritus Vihjeen Vedolta! Kaksi laukkaa otti ja silti vielä rypisti voittoon :tuuletus: Hyvää Juhannusta Tallikahvion porukalle!!
Kiljunen
 
Viestit: 259
Liittynyt: 04. Huhti 2014 19:52

Re: Psyykit ja jälkipelit, viikko 25

ViestiKirjoittaja Touho » 21. Kesä 2014 15:52

Jos mä jotakin ymmärrän raveista, niin Enrico La Renta vetää Kokemäen viidennettä lähtöä maaliin saakka. Siitä hyvä vastavarma kierroksen pelatuimmalle hevoselle.
Touho
 
Viestit: 3635
Liittynyt: 25. Heinä 2011 12:41

Re: Psyykit ja jälkipelit, viikko 25

ViestiKirjoittaja manu mainio » 22. Kesä 2014 18:10

Jo oli Jaaralta älyvapaa ajo Lumi-Irinalla. 6-vuotiaan tamman 14 startti, eka keskipitkä matka ja vastataan keulasta Ponnen Aatosta vastaan. Ei L-I tainnut tervekään olla mutta tuo ajo oli silti pohjanoteeraus :thumbdown:
manu mainio
 
Viestit: 643
Liittynyt: 30. Tammi 2011 23:26
Paikkakunta: Ilmajoki

Edellinen

Paluu Totopelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa

cron