troikka?

Tällä alueella keskustellaan totopeleistä. Vihjeet, jossittelut ja muut vastaavat tänne.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

troikka?

ViestiKirjoittaja chikatozuka » 23. Syys 2009 16:27

Voisiko joku nyt ihan selkokielellä selostaa miten troikkaa pelataan?
Itse olen varsinaisen pelaamisen vasta aloitellut pari vuotta sitten ja hyvin satunnaisesti, sijaa, kaksaria ja voittajaa olen silloin tällöin kaverin kanssa kokeillut, V4 en edes uskalla ajatellakaan vielä. Nyt kun kuitenkin oma heppa juoksee monesti noissa troikkalähdöissä (nyt sunnuntaina seuraavan kerran) niin olis mukava vähän pelata ja harjoitella mutta kun ei hajuakaan että miten. Ilmeisesti kolmea ensimmäistä veikataan? Onko keskinäisellä maaliintulojärjestyksellä väliä? Ja miten ne laput pitää oikeaoppisesti täyttää, rastilla vai viivalla, kun aina totoluukulla napistaan että kone ei saa luettua teetpä niin tai näin... :?
Raveissa ei kehtaa keltään kysellä kun ne vaan nauraa että elä pelaa jos et osaa :D
Avatar
chikatozuka
 
Viestit: 102
Liittynyt: 14. Syys 2009 20:57
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: troikka?

ViestiKirjoittaja Harri H » 23. Syys 2009 16:58

Troikassa pitää tietää lähdön kolme parasta hevosta oikeassa järjestyksessä. Minimipanos on 50 senttiä. Itse suosin yleensä järjestelmää, missä on ylärivillä voittajana yksi hevonen, toisella ja kolmannella rivillä kolme muuta hevosta. Tämä maksaa 3 euroa, jos panos on 50 senttiä. Troikka on sen verran haasteellinen peli, että en siihen viitsi hirveästi sijoittaa, ellei ole jotain oikeasti jäätävää ideaa.

Jos haluaa tehdä troikkansa niin, että sijoituksilla ei ole merkitystä, kannattaa vetää ristiin muutama hevonen (ts. hevoset löytyvät joka riviltä). Kolme ristiin maksaa 3 euroa, neljä ristiin 12 euroa, viisi ristiin 30 euroa jne.

Ei ole muuten maailman helpoin asia selittää tällaista juttua, mikä itselle on aivan simppeli homma... :)

Tässä vielä linkki Fintoton pelikouluun, jos siitä olisi jotain iloa: http://yritys.fintoto.fi/pelikoulu/

Lappujen täyttämisessä itse suosin mallia, että pyrin peittämään koko ruudun, mutta kyllä siihen riittää keskelle kohdistettu pystysuora viivakin. Ja kaiken järjen mukaan se kone tuon rastinkin osaa lukea, pääasia että joku merkintä on. Anyway, paras tapa sutata koko ruutu :D
Maybe, just once, someone will call me "Sir" without adding, "You're making a scene." - Homer J. Simpson
Harri H
 
Viestit: 6750
Liittynyt: 15. Elo 2009 12:42

Re: troikka?

ViestiKirjoittaja chikatozuka » 23. Syys 2009 20:32

Kiitokset Harrille, tuo ristiinveto onkin aina kuulostanut ihan heprealta kun kukaan ei oo vaivautunut selittämään miten se toimii! :)
Avatar
chikatozuka
 
Viestit: 102
Liittynyt: 14. Syys 2009 20:57
Paikkakunta: Keski-Suomi


Paluu Totopelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa

cron