Psyykit ja jälkipelit viikko 43

Tällä alueella keskustellaan totopeleistä. Vihjeet, jossittelut ja muut vastaavat tänne.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Psyykit ja jälkipelit viikko 43

ViestiKirjoittaja Randomraider » 22. Loka 2012 22:28

Avataan tämä, jotta päästään avautumaan....

Eli viikko 43 käyntiin Kuopiosta.

Ei jäänyt enää epäilyille sijaa onko tässä pään päällä jonkinlainen ravikirous vai ei. Mietin pitkään uskallanko laittaa toisen kohteen 11 Diesel Staria varmaksi. Päädyin toki siihen ratkaisuun että en tauolta. Tämän seurauksena lappu ensimmäisestä kohteesta lauluun. Olin todella pienellä budjetilla liikkeellä, mutta päätin jäädä sinnitelemään kuudenteen lähtöön asti, jossa juoksisi 0.5 % Purven Poika, josta oli muuten myös tarkoitus tänne kirjoitella. Siis tämä Purven Poika:
Randomraider kirjoitti:
Ruikonperä kirjoitti:
Mitähän Purven Pojan isäntäkuski mietti kun ei laskenut Jaaraa eteensä ekalla takasuoralla


Ei Herra mun vereni, mikä ajosuoritus kaiken kaikkiaankin pölhökustaalta. Hevonen oli oikein tappohyvä, josta oli vähän ostviittaakin. Lopun kuoleminen oli vain fysiikanlakien vastaantulo ällistyttävän huonon ajosuorituksen jälkeen. Joskus ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.


Päätin pelata Purven Poikaa kahden hevosen kanssa, ja valittavana oli 4 Ponnen Aatos, 5 Baletin Salama ja 12 Viksun Tyttö. Baletin Salama näytti todella huonolle jo lämmössä ja laukkaili. Päätös oli siis helppo. 3:lla Purven pojan kautta Ponnen Aatos ja Viksun tyttö. Noh, suosikki Ponnen Aatos voitti ja Purven Poika pariin. Maksoi 87 x ja lähdin lunastamaan. Ei voittoa. Lappuun olin merkinnyt 2/5,12.... Luuletteko että tarina loppui tähän? Ehei, kaveri kysyi ennen lähtöä onko mitään tipsiä? Sanoin, että on, mutta se on 0 % hevonen, mutta pienellä rahalla saattaa kannattaa yrittää. Noh, maalintulon jälkeen alkoi kaverin pöydässä melkoinen mölinä ja kaveri tuli hakkaamaan selkää, että loppuillan saat vetää ihan mitä vaan hänen laskuunsa. Näytti lapun ja 15 pari kiinni. Kun minä olin huutanut vittusaatanaa siinä tiskillä huomattuani, että olin pelannut erehdyksissä baletin salamaa, niin tämä kaveri tuli röökiltä ja sanoi että älä huoli pari oli sen verran iso, että hän heittää vielä satasen tipsirahaa lohduksi ja meni itse lunastamaan. Kaveri tulee valkoisena takaisin hetken pässtä eikä puhu mitään. Heittää vain lapun pöydälle. Kysyin, että eikö niillä ollut rahaa maksaa, että saahan sen tilille. Kaveri sanoi hiljaa, että katso lähtöä. Oli sitten pelannut pelin 7. lähtöön...

Voisi alkaa pikkuhiljaa vaikka seuraamaan vinttikoiria tai vaikka vittu kukkotappeluja....Hohhoijaa.
Onko hevoseen sekaantuminen laitonta? Nimimerkki "Rakensinko telineet turhaan?"
Randomraider
 
Viestit: 637
Liittynyt: 05. Tammi 2010 17:32
Paikkakunta: Helsinki

Re: Psyykit ja jälkipelit viikko 43

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 22. Loka 2012 23:54

Randomraider kirjoitti:Avataan tämä, jotta päästään avautumaan....

Eli viikko 43 käyntiin Kuopiosta.

Ei jäänyt enää epäilyille sijaa onko tässä pään päällä jonkinlainen ravikirous vai ei. Mietin pitkään uskallanko laittaa toisen kohteen 11 Diesel Staria varmaksi. Päädyin toki siihen ratkaisuun että en tauolta. Tämän seurauksena lappu ensimmäisestä kohteesta lauluun. Olin todella pienellä budjetilla liikkeellä, mutta päätin jäädä sinnitelemään kuudenteen lähtöön asti, jossa juoksisi 0.5 % Purven Poika, josta oli muuten myös tarkoitus tänne kirjoitella. Siis tämä Purven Poika:
Randomraider kirjoitti:
Ruikonperä kirjoitti:
Mitähän Purven Pojan isäntäkuski mietti kun ei laskenut Jaaraa eteensä ekalla takasuoralla


Ei Herra mun vereni, mikä ajosuoritus kaiken kaikkiaankin pölhökustaalta. Hevonen oli oikein tappohyvä, josta oli vähän ostviittaakin. Lopun kuoleminen oli vain fysiikanlakien vastaantulo ällistyttävän huonon ajosuorituksen jälkeen. Joskus ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.


Päätin pelata Purven Poikaa kahden hevosen kanssa, ja valittavana oli 4 Ponnen Aatos, 5 Baletin Salama ja 12 Viksun Tyttö. Baletin Salama näytti todella huonolle jo lämmössä ja laukkaili. Päätös oli siis helppo. 3:lla Purven pojan kautta Ponnen Aatos ja Viksun tyttö. Noh, suosikki Ponnen Aatos voitti ja Purven Poika pariin. Maksoi 87 x ja lähdin lunastamaan. Ei voittoa. Lappuun olin merkinnyt 2/5,12.... Luuletteko että tarina loppui tähän? Ehei, kaveri kysyi ennen lähtöä onko mitään tipsiä? Sanoin, että on, mutta se on 0 % hevonen, mutta pienellä rahalla saattaa kannattaa yrittää. Noh, maalintulon jälkeen alkoi kaverin pöydässä melkoinen mölinä ja kaveri tuli hakkaamaan selkää, että loppuillan saat vetää ihan mitä vaan hänen laskuunsa. Näytti lapun ja 15 pari kiinni. Kun minä olin huutanut vittusaatanaa siinä tiskillä huomattuani, että olin pelannut erehdyksissä baletin salamaa, niin tämä kaveri tuli röökiltä ja sanoi että älä huoli pari oli sen verran iso, että hän heittää vielä satasen tipsirahaa lohduksi ja meni itse lunastamaan. Kaveri tulee valkoisena takaisin hetken pässtä eikä puhu mitään. Heittää vain lapun pöydälle. Kysyin, että eikö niillä ollut rahaa maksaa, että saahan sen tilille. Kaveri sanoi hiljaa, että katso lähtöä. Oli sitten pelannut pelin 7. lähtöön...

Voisi alkaa pikkuhiljaa vaikka seuraamaan vinttikoiria tai vaikka vittu kukkotappeluja....Hohhoijaa.

Voi nyt jumalauta, karmea tilanne. Mutta Jomppe Kontion sanoin, pitääkö teille slipitkin täyttää :D

Tiedän, että seuraava ärsyttää, mutta kerrotaan nyt kuitenkin. Eilisiin Mikkeliin raveihin pelasin poikkeuksellisesti etukäteen ärrällä ja tänään ajattelin pelata voitot rakettityyppisesti Kuopioon. Kolme ideaa oli raveihin, mutta huomasin jo laput täytettyäni, että kappas, vielä olisi varaa tehdä joku petsi. Muistin tuon viikontakaisen Purven Poika-jutun ja ajattelin josko se tolta paikalta saisi kerrankin juoksun ja suosikeillahan oli tossa epävarmuustekijöitä. Kolme hevosta sen kautta ja osumahan sieltä tuli. Muut pelit eivät osuneet. Isäntämiehen ajokin meni aivan satkusti. Taidan sijoittaa voitot edelleen rakettityyppisesti Teivoon ja tulen huomenna samaan aikaan itkemään maailman kurjuutta 8-)

ps. on muuten TODELLA perseestä tuo slippien täyttely jossain R-kioskilla. Yksi peli / lähtö niin siinä on aikamoinen nivaska lappuja jos haluaisi tehdä "kunnollisia" pelejä. Pitääkö ne ratanumerot ja päivä merkata aina vai riittääkö jompikumpi? Kyllä netissä on paljon miellyttävämpi tehdä toto...
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Psyykit ja jälkipelit viikko 43

ViestiKirjoittaja Touho » 23. Loka 2012 00:55

Ruikonperä kirjoitti:ps. on muuten TODELLA perseestä tuo slippien täyttely jossain R-kioskilla. Yksi peli / lähtö niin siinä on aikamoinen nivaska lappuja jos haluaisi tehdä "kunnollisia" pelejä. Pitääkö ne ratanumerot ja päivä merkata aina vai riittääkö jompikumpi? Kyllä netissä on paljon miellyttävämpi tehdä toto...

Älä muuta sano. Ei pysty muualla pelaaman kuin netissä ja radalla. Radalla tarttee merkata vaan lähtö, pelimuoto, hevoset ja panos.

Mutta voiko noin paskaa tuuria edes käydä kuin Randomilla kävi :nonono: :nonono:

Nimimerkillä, joskus nuorena pojankloppina (ihan kun en sitä olisi vieläkin :mrgreen: ) kävin perumassa 40e troikan, kun en osannut hintaa laskea etukäteen ja maksoi liikaa. Siis olin jo pelannut sen ja kävellyt pois. Arvatkaa osuiko. Arvatkaa oliko troikkakerroin 1000. Ja se oli vielä euron panoksella, mutta jostain syystä jäädyin niin totaalisesti, etten käynyt edes laittamassa sitä uudestaan 0,50snt panoksella :mrgreen: :mrgreen: Miksi niitä pystyy edes saatana perumaan :mrgreen:
Touho
 
Viestit: 3635
Liittynyt: 25. Heinä 2011 12:41

Re: Psyykit ja jälkipelit viikko 43

ViestiKirjoittaja Randomraider » 23. Loka 2012 01:19

Kaiken kruunaa se, että olin tänään täysin selvinpäin. En ottanut ensimmäistäkään olutta ja tätä tapahtuu n. promillen verran, kun raveja käyn katsomassa. Ja minä käyn lähes joka päivä ( Maksa kiittää...). Olen ollut useinkin sellaisessa mällissä jo troikan aikaan, että lappu on pitänyt täyttää pitäen yhtä silmää kiinni ja yhtä auki. Kyllä ne kuitenkin ovat poikkeuksetta oikein menneet. Tai ei oikein, mutta on täytetty oikein :D. Kyllähän tässä on jo rauhoituttu, ja hieman jo alkaa huvittamaan tämäkin luku, mutta tuntui niin helvetin utopistiselta, että kun itse olin merkinnyt mystisesti pelini väärin ( en keksi muuta selitystä, kuin sen että baletin salama näytti niin selvästi toimimattomalta, että numero oli jotenkin alitajunnassa kun lappua täytin), niin kaveri, jolle tipsin annoin pelasi väärään lähtöön. Ja ei, meillä ei ollut mikään kehitysvammaisten petsareiden kokous...

Huomenna uutta matoa koukkuun. Leuka rintaan, ja kohti uusia pettymyksiä.

Ps: Mitä helvettiä? Minä (eikä kukaan muukaan tuolla) täytä kuponkiin mitään muuta kuin pelin. En siis ratanumeroa, en päivää en mitään. Itse asiassa meidän loistelias toto-myyjätär on kieltänyt niitä sinne laittamaan. Sanoo, että kyllä hän tietää mihin ne on menossa. Jos pelaatte muualle, kuin telkusta näkyviin niin riittää kun sanotte. Sama juttu Ruotsin pelien kanssa, jonne esim. minä jätän pelit melkein joka kerran ja jään sitten katsomaan loppulähdöt sinne. Myyjä ja suurinosa pelaajistahan lähtee toki jo Suomen ravien loputtua. Tokihan ne on merkittävä jossain R- Kioskilla, jos pelaa tulevalle viikolle, mutta saman päivän peleihin en merkitse kioskillakaan muuta kuin pelin. Meillä on kyllä se tilanne, että meidän toto myyjä ja pelaajat kyllästyivät sen uuden toto-koneen hitauteen ja vittumaiseen ääneen ja näin ollen vaadittiin, ja saatiin, vanhan kunnon Maxi takaisin. Vanhan Toto-koneen nimi siis on Max.

Ps2 : Ruikko... Onnea voitosta... :evil:

;)
Onko hevoseen sekaantuminen laitonta? Nimimerkki "Rakensinko telineet turhaan?"
Randomraider
 
Viestit: 637
Liittynyt: 05. Tammi 2010 17:32
Paikkakunta: Helsinki

Re: Psyykit ja jälkipelit viikko 43

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 23. Loka 2012 10:23

Randomraider kirjoitti:Ps: Mitä helvettiä? Minä (eikä kukaan muukaan tuolla) täytä kuponkiin mitään muuta kuin pelin. En siis ratanumeroa, en päivää en mitään. Itse asiassa meidän loistelias toto-myyjätär on kieltänyt niitä sinne laittamaan. Sanoo, että kyllä hän tietää mihin ne on menossa. Jos pelaatte muualle, kuin telkusta näkyviin niin riittää kun sanotte. Sama juttu Ruotsin pelien kanssa, jonne esim. minä jätän pelit melkein joka kerran ja jään sitten katsomaan loppulähdöt sinne. Myyjä ja suurinosa pelaajistahan lähtee toki jo Suomen ravien loputtua. Tokihan ne on merkittävä jossain R- Kioskilla, jos pelaa tulevalle viikolle, mutta saman päivän peleihin en merkitse kioskillakaan muuta kuin pelin. Meillä on kyllä se tilanne, että meidän toto myyjä ja pelaajat kyllästyivät sen uuden toto-koneen hitauteen ja vittumaiseen ääneen ja näin ollen vaadittiin, ja saatiin, vanhan kunnon Maxi takaisin. Vanhan Toto-koneen nimi siis on Max.

Luoja siunatkoon asiansa osaavia totomyyjiä, mutta valitettavan harvassa ne tuntuvat olevan. Mahtaako Fintoto edes kouluttaa noita käyttämään koneita? Paikalliseen cittariin kun tuli totopiste niin myyjät eivät osanneet käyttää niitä YHTÄÄN ja käsitin ettei mitään koulutusta olleet saaneet. Siksi tarkistan slipit vähintään kahteen kertaan, että ovat oikein täytettyjä niin kaikilla on parempi mieli. En kestä katsoa sitä myyjän ilmettä kun siellä joku virhe on ja huomaa ettei ole mitään käsitystä kuinka pitäisi toimia 8-)

Tänään Teivossa ei taida olla juuri pelattavaa. Mack Chargingia ja Virilliä katselin sillä silmällä eilen, mutta molemmat ovat jääneet pois. Seiskalähdössä Rail Mondo-William Step lienee piikkiselkä ja Asantelle on mahdollisesti tarjolla vain dödsiä, joten tota voisi kokeilla. Vitoslähdössä Sekottaja on vähiten pelatuin, mutta on ihan kunnossa ja kai sitäkin voisi Irwinin kanssa ottaa pienellä. Tosi huonotasoinen lähtö Irwinin jälkeen tai toki olisihan Rituhelmi ja Tuhti-Parooni hyviä, mutta toinen on laukkuri ja toisen motivaatiossa on ollut pitkään ongelmia.
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Psyykit ja jälkipelit viikko 43

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 23. Loka 2012 11:06

tuo taitaa onnistua kyllä pelipisteissä jo,ettei tarvi ratanumeroa laittaa.Taitaa mennä automaattisesti päivän ykkösraveihin.
Ikävähän tuo RAndomin tarina on,mutta toisaalta kuuluu niihin jotka sua naurattaa vuoden päästä.
Onhan näitä joitain sattunut kaikille ketkä jonkun verran jotain rahapeliä kuponkien kanssa pelaa....
Itellä on iskostunut 90-luvun puolivälin pikkupojan muistiin isän kanssa tehty pitkäveto jonka kiikutin shellille ja kotona että peruahan se täytyy kun yksi merkki mennyt väärinpäin...
Jos ois jättnyt huomaamatta ja perumatta niin tonnejahan sieltä ois tullut.
Toissa kevään finlandiapäivän kirmon vire-lötens piruet kaksari on kanssa ikimuistoinen ....pelaan suorana...en pelaa..pelaan...en,pelataanpa ristiin (kertaa 256)

Randomraider kirjoitti: Kaveri sanoi hiljaa, että katso lähtöä. Oli sitten pelannut pelin 7. lähtöön...


-jos oikein tuurit ois käynyt kaverillasi,niin oishan 7.lähdön evidence ås-cover capital maksanut 106 kertaa.....joskus on toi homma noinkin itsellä mennyt...

PS.tuosta maksa-hommasta.Jos siis tulee pelailtua raveja päivittäin ja pelkää maksansa puolesta,niin ratkaisu on vaka vanha peri venäläinen;tyydyttynyt (maito)rasva.
Parempaa ystävää ei maksallasi ole kuin tyydyttyneet maitorasvat.
Itse en ole asiaa kokeellisesti (laboratoriotuloksin)todennut kuin kerran ja silloinkin vakuuttavasti.Työterveyslääkäri hymisteli koetulospapereita kaivaessaan,että saapas nähdä,kun kerran kyselylomakkeessa ilmoitat käyttäväsi noinholtittomasti alkoholia...moninkertaisesti yli suositusten.

No,totesi,että kaikki viittaisi siihen,että olisi kuin uusi eheä käyttämätön pikkulapsen maksa...siis kaikki mahd.arvot ja sanoi,että ei näitä yli 30 vuotiaalla näe ikinä tämmöisiä.Joillain alta 20 vuotiailla voi tulla yhtä hyviä maksa-arvoja vastaan joskus(siis ei se pelkkä nopeasti ylös alas sahaava A-LAT arvo)
Tohtori kysyi että miten koen itse asian suhteessa raportoimaani runsaaseen alkohlin käyttöön?Sanoin että minä poika se juon tölkin pari kermaa päivässä(valtaosa kahvissa)ja käytän rapiahkosti meijerivoita ja hapanmaitotuotteita(Smetana,ranskankerma) jne....Että eikös se ole sitä maksaterveyttä edistävää?Jo vanhalla venäjällä omaksuttua,ryyppäämisen kanssa hyväksi havaittua?
Sanoi näin olevan.Vaan harvan asiaa ajattelevan.Mutta että kyllä se kuulemma on lääketieteessä ihan konsensustietoa,että tyydyttyneet rasvat ovat parasta mitä maksallesi voit tarjota.Vaan kun nuo viralliset ravitsemussuositukset on mitä on...
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 15. Helmi 2012 15:45

Re: Psyykit ja jälkipelit viikko 43

ViestiKirjoittaja Randomraider » 23. Loka 2012 13:41

Ruikonperä kirjoitti:Luoja siunatkoon asiansa osaavia totomyyjiä, mutta valitettavan harvassa ne tuntuvat olevan. Mahtaako Fintoto edes kouluttaa noita käyttämään koneita? Paikalliseen cittariin kun tuli totopiste niin myyjät eivät osanneet käyttää niitä YHTÄÄN ja käsitin ettei mitään koulutusta olleet saaneet.


Juu, on minullakin monesti tullut tumpeloita vastaan ja ihan ammatti-ihmisillekin on tuottanut vaikeuksia esim. tulostaa pelistä kopio (Kätevää jos pelaat seiskavitosta kimppaan, kun sitähän ei voi 5c panoksen takia kahtia jakaa.) Meillä on käynyt niin hyvä munkki, että meidän loistelias on Vermon työntekijä ja saanut koulutuksensa siellä. Tämä myyjätär on tehnyt todella pitkän uran kyllä alalla (ei ole ainoa ammatti), vaikka ikääkään ei ole kuin nelisenkymppiä. Olen kyllä aika varma, että jos nyt saisi siirron jonnekin muualle, niin työt loppuisivat. Välillä tuntuu, että tulee vain meitä vakkareita varten sinne ja toki kavereita ollaankin. Se kuvastaa jo ammattitaitoaan aika hyvin, kun kerron, että eräs vanhempi mies oli heittänyt kotonaan voittonelkkunsa puolikkaan roskikseen (ja repinyt kuitin sitä ennen). No ukko sai tietää, että lapussa olikin yli 400 voitto jo voivotteli tyhmyyttään jonossa. Myyjätär otti nimen, sotun, tupun, hupun ja lupun ylös ja otti yhteyttä Fintotoon. Noh, tiedettiin koska peli oli lyöty ja millä summalla ja Fintotosta nähtiin, että vain toinen puolikas on lunastettu. Puolen vuoden varo-ajan jälkeen Fintoto tilitti rahat miehen tilille. Ei ehkä mikään uroteko, mutta kuinka moni toto-myyjä noita ottaa omalle kontolleen hoidettavaksi. Ei moni. Tiedän asian, koska peli oli minun tekemäni ja toinen puolikas siis minulla :D Osaamattomat toto-myyjät ovat sitten kyllä jo todella raivostuttavia, kun on tottunut priimaan. Kyllä meillä joskus heitäkin on.

Tiikeri: Pannaan korvan taakse. Seuraavaksi, kun joku kysyy että juotko sä ikinä mitään muuta kuin olutta, niin vastaan juovani toki myös pari tölkkiä kermaa päivässä.... :lol:

Palataan Teivon peleihin myöhemmin, kun ehdin tutustua.
Onko hevoseen sekaantuminen laitonta? Nimimerkki "Rakensinko telineet turhaan?"
Randomraider
 
Viestit: 637
Liittynyt: 05. Tammi 2010 17:32
Paikkakunta: Helsinki

Re: Psyykit ja jälkipelit viikko 43

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 23. Loka 2012 14:38

juuh...kyllä se vaan pelittää.Tosin en kyllä itse ole varsinaisesti kerman suurkuluttaja alkoholin takia,vaan pidän siitä kovasti raittiimpinakin aikoina.

Tähän OT aiheeseen liittyen on ihan merkille pantavaa,että nykyään suomessa on Alkoholitonta Rasvamaksaa epidemiaksi asti.Asiantuntijat ovat pyöritelleet päätään,mutta hiljalleen on auennut,että hei....kasvirasvat ja runsas hedelmäsokerin saanti(mm.mehut+älytön ajatus hedelmien tärkeydestä ruokavaliossa)yhdistettynä tyydyttyneiden maitorasvojen vähäisyyteen.

-----------
Ei pelejä Teivoon,ellei 10 lähdön 3.Dolly Star maksa sijassa kohtuuksia.
Henkiset panokset ladataan jo (eilisestä asti)huomiseen pelillisesti mukavalta (ja heikkotasoiselta)näyttävään 65:een.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 15. Helmi 2012 15:45

Re: Psyykit ja jälkipelit viikko 43

ViestiKirjoittaja Randomraider » 23. Loka 2012 15:18

No juu, kyllähän tuo Teivo aika pliisulta näyttää ja mitään isoja revityksiä ei ainakaan tee mieli yrittää. Tarvitseeko tuon Irwinin edes juosta tuossa? Voittaa hölkälläkin ja siitä tuskín laukkaa. Vähän makua voisi saada toisen kohteen Escape Hall:iin, joka ottanee tuosta keulat ja vie pitkään. Kolmossuosikkina harkitaan kerrotun varmaksi, vaikka Akullakin tuossa hevonen on. Jos vielä saisi tuon Asanten häviämään William Stepille, niin voisi saada kerrointakin. Tiedä kyllä sitten miten koivunen päättää ajaa. Suosikkina myöskään ekan Callela Deposit ei ota maistuakseen ja siitäkin voisi yrittää ohi esim. Winston Neyenrodilla ja Simb Lex Luthorilla. Katsotaan miten muotoutuu, mutta vain kerrottu ja pieni systeemi menee sisään.

Pelionnea kaikille.
Onko hevoseen sekaantuminen laitonta? Nimimerkki "Rakensinko telineet turhaan?"
Randomraider
 
Viestit: 637
Liittynyt: 05. Tammi 2010 17:32
Paikkakunta: Helsinki

Re: Psyykit ja jälkipelit viikko 43

ViestiKirjoittaja Touho » 23. Loka 2012 16:45

Eikö Moilasella ole tänään hattutemppu aika lähellä T5-kohteissa? Olivia Pepper niistä ehkä epävarmimpana. Pari vaisumpaa esitystä sen voiton jälkeen. Irwin tuskin häviää ja Morning Workoutkin vaikuttaisi aika hyvältä hevoselta tuohon lähtöön. Kunhan selvittää voltin vitosen, niin on lähellä. Muihin saa tavaraa. Viimeisessä kohteessa 2 Golda Ivory on aika vähän pelattu nappipaikalta ja ei ole ollenkaan mahdoton. Samassa lähdössä aika hyvä jättiyllätys haku on 9 Super Cent. Voitti Teivossa kesällä kuolemasta ja ei ole senkään jälkeen huonosti juossut. Nyt pari laukkastarttia alla ja kuukauden paussi, mutta en pidä silti yhtään mahdottomana. Paikka on hyvä hitaalle lähtijälle ja muistaakseni tuo on ollut tauolta aina ihan hyvä. Reilusti prosenttiaan parempi menestyssauma :thumbup: Älkää unohtako.
Touho
 
Viestit: 3635
Liittynyt: 25. Heinä 2011 12:41

Re: Psyykit ja jälkipelit viikko 43

ViestiKirjoittaja Masa V » 23. Loka 2012 18:25

Jatketaan ihan OT-asioilla. Vahvasti samoilla linjoilla RaahenTiikerin kanssa tuossa ravintoasiassa. Voi ei ole epäterveellistä ollenkaan, jo Pohjanmaan mummoni sanoi aina, että leivän päälle pitää laittaa "sitä oikiaa voita" eikä mitään voimariineja margariinista nyt puhumattakaan. Eli muuten melkein satavuotiaaksi. Eläinrasvat nousevat vielä uuteen arvoonsa. Juuri kun melkein kaikki leipomot pilaavat hyvät leivonnaisensa sillä, että eivät enää käytä voitaikinaa vaan kasvirasvapohjaista. Etelä-Suomesta saa hakea voilla leivottuja leivonnaisia. Kesällä tuota ongelmaa ei ole, kun ollaan pohjoisempana, Savo-Karjala suunnalla leipomot käyttävät edelleen voita. Sen maistaa heti sen eron. Pikkuleivätkin pilataan hyvin sillä, että tehdään margariinitaikinasta.

Karmeita juttuja nuo täyttövirheet kupongeissa. Järkyttävän hankalaa on tuo lappujen täyttö. Pienessä kännissä sitäkin hankalampaa. Ne asiat tuotiin sitten Ruotsista tänne mitä ei olisi tarvinnut tuoda eli hankalammat totolaput raviratakoodeineen. Kuten myös tämä lauantairavien alkamisaika.

Sitten hypätään taas ihan eri asiaan. Katsoin tässä Vermo T65-avauslähtöä. Sarja enint. 7500 euroa lämminverisille. Palkinto mukavasti 1800. Tuohon olisi varmaan ilmoitettu meidän polle jos ei olisi lievä flunssa iskenyt pari viikkoa sitten. Veikkaan, että olisi rankingissa oltu jossain sijoilla 10-12. Mutta ei se lähdön taso silti päätä huimaa. Saman tasoisissa lähdöissä näissä sarjoissa saatetaan ajaa jostain 700-800 euron ykkösistä. Teivossa ajetaan 1000 eurosta useimmiten paljon kovemmissa lähdöissä näitä sarjoja. Onko Vermo vaan sitten niin laidalla vai edelleenkö pelätään ilmoittaa Vermoon? Sama raha tulee hevosenomistajalle Vermosta selvästi helpommalla kuin vaikka Teivosta.

EDIT: piti vielä tuohon hedelmäasiaan mainita, että hammaslääkärit ovat huomanneet, että trendikkäillä hyvin itsestään huolehtivilla naisilla on jonkin verran lisääntynyt huonohampaisuus. Syynä hedelmät ja hedelmämehut, niiden pH usein siellä 3 paikkeilla. Ja sitten kun hedelmiä syödään joka välissä ja sen jälkeen aina pestään hampaat. Hyvää ei tee harjaus silloin, kun syljen pH noin alhainen, syövyttää vaan lisää se harjaaminen. Oli kuulemma ollut potilas, joka todella oli aina huolehtinut hampaistaan viimisen päälle, mitään syytä eivät ensin keksineet hampaiden syöpymiseen, epäilivät kaikkia mahdollisia puutostauteja ja muita, kunnen keksivät tämän hedelmä + tiuha hammaspesu yhdistelmän.
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V
 
Viestit: 5292
Liittynyt: 11. Loka 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Psyykit ja jälkipelit viikko 43

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 23. Loka 2012 20:59

hedelmät ovat (ylikorostetun tärkeiksi korotettuna)siitäkin outo tapaus,että miten pohjoinen ihminen edes voisiolla tottunut hedelmiin?
Vielä on sankoin joukoin hengissä ihmisiä ketkä muistaa kuinka helsingin olympialaisten aikaan näkivät ensimmäiset LAIVALLA TUODUT APPELSIINIT.
Silti täällä on eletty kymmeniä tuhansia(varmaan ainakin?)vuosia.Lähinnä satunnaisten omenien varassa.

Itse tykkään kyllä joistain hedelmistä(lähinnä vähemmän makeista luumuista ja happamista appelsiineista ja greipeistä)mutta periaatteessa olen "hedelmävastainen" sen takia,että ne on tungettu ihmisten mieliin ja ruokavalioon yltiöterveellisenä välttämättömänä.

Kysyin asiasta 81-vee isoäitiltäni.Se ei ainakaan muista lapsuudestaan hedelmän hedelmää.JA ELÄÄ :cowboy:
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 15. Helmi 2012 15:45

Re: Psyykit ja jälkipelit viikko 43

ViestiKirjoittaja Kädetön » 23. Loka 2012 22:36

Olen samaa mieltä kuten vanha sanonta toteaa: "Sika on paras vihannes". Omana ajatelmana lisään jatkoksi: Grillimakkara on hyvä hedelmä :biggrin: Nauttikkaa Reilun kaupan Kabanossi banaaneita :lol:
Kädetön
 
Viestit: 3642
Liittynyt: 24. Helmi 2012 23:01

Re: Psyykit ja jälkipelit viikko 43

ViestiKirjoittaja Touho » 23. Loka 2012 23:56

Huomenna Tomorrowland ei voi hävitä viimeistä lähtöä, eihän? Mika ajelee tasaisesti kuolemaan ja irroittaa lopussa. Armstrong Transs R ei ole kiertelijä ja eipä tuossa näytä muutenkaan olevan hevosia, joista saa vetoapua. Motivated Hanover on varmaan sekin hyvin lähellä voittoa. Miksihän Markkula ei aja nyt tuota vaan toista? Vai paloiko viimeksi kortti, kun ajo meni käteen, mutta hevonen voitti silti.
Touho
 
Viestit: 3635
Liittynyt: 25. Heinä 2011 12:41

Re: Psyykit ja jälkipelit viikko 43

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 23. Loka 2012 23:57

Vermo:

Ei tullut Moilaselle Teivosta voittoakaan, mutta Vermossa on taas mahikset hat trickiin. Fast Ride, Avril Lavigne ja Motivated Hanover ovat suosikkeja. FR ja MH vaikuttaa saleteilta ja Avril Lavignekin on liki. Tosin takarivi on aina takarivi kun tiedä yhtään miten edessä oleva valjakko lähtee. En ymmärrä alkuunkaan miksi neloskohteessa Shes So Lovely US on pelattu peräti yli 40% :shock: Eikö Overboost syö toltakin paikalta tän porukan ihan naureskellen... Vikassa Tomorrowland vaikuttaa alkuun ylikylältä, mutta onhan paikka hankala ja eturivissä muitakin kovia, kuten tosi vähän pelattu Harri Koivusen ajokki ;)

Suomenhevosten kohteesta en ymmärrä mitään. Dominik tietysti, mutta eihän se ole ollut likikään satku. Hovimäellä ehkä lähdön kovin luokka ja pelattu vaivaiset 3,5%.

ps. mitä jengi mieltä Teivossa sattuneesta tapauksesta, jossa Greenhill's Ladyn kenkätiedot näyttivät cc, mutta lähdön jälkeen selvisikin, että kengät oli pois ja kengättömyydellä on iso merkitys tolle hevoselle. Lähdekorpi kävi tosi kuumana ja syystäkin mielestäni...
Ruikonperä
 
Viestit: 15604
Liittynyt: 15. Elo 2009 20:04

Re: Psyykit ja jälkipelit viikko 43

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 24. Loka 2012 10:36

ykköskohteessa Fast RIde ykkösmerkki.Mutta en meinaa ilman Mad Charmer Boyta liikkeelle lähteä ja mukaan pienillä prosenteilla vielä kovahkosti avaava ja vielä Antin rattailleen saava Le Courier.

Suomenhevoskohteessa alunperin ajatus oli,että Pyrypolun DumDum varmaksi mikäli Dominickin rosentit nousee Iivari Ingvesin peesissä taivaisiin.JA nousihan ne.
Mutta kyllä tossa on mainitun Hovimäen lisäksi jokunen muukin maistuva rasti.Esim.Yllin Kyllin on tehnyt ennenkin asiallisia tauolta paluita.Ja kyllähän tääkin on voittanut kertakaikkisesti kovempia porukoita onnistuessaan,ei edes niin kauhean kauan sitten.Mutta voi olla,että menee järkyttävänä hyvin tauolta palanneell DumDumilla koko lähtö,tai 2 merkillä(hyvä se Dominikkikin on lapulla olla jos ei halua 65:n kaatuvan toiseen lähtöön)....tai sit jotain hajotuksen tynkää

Tammalähtö on vaikea.Avril LAvigne kai saakin olla niukka ykkösmerkki,mutta Harrin Seaside Savoy on aika lailla rastittu.Kyllä tässä kupongilta paikkansa löytää Kylliäisen kykenevä Crimson Saint,hyvältä paikalta Sheena Nite,vahva Debra ja lucy showta harkitaan.Oikein pommeina voisi mukaan (mahdolliseen kirjain hajotukseen)koittaa kovemmissakin porukoissakin heikosti mennyttä Amai Koibitoa ja kovan avauksen? jälkeen huonolta lähtöpaikaltaan sittenkin kohtuu juoksua saavaa eye of laukkoa.

Motivated Hanoverin on kai pakko voittaa.Oli kuitenkin viimeksi nyt huonomman juoksun saavaa mille degatoa parempi.Hålebo ei taida selästä yllättää.Surprise Lordia voisi koittaa kaksariin?

Shes so lovely liian pelattu,mutta kuuluu lapulle.Overboost + Xanadu HOss/Goofy journey lapulle mukaan.Pommipuolelta mieleen nousee global option ja Amaran joka kyllä jaksaa kiertää eikä taida mitata matkaa niinkuin sanonta hassusti kuuluu(ei näistä kukaan mitään mittaa)

tomorrowland tottakai 1.merkki.Mutta tuleeko 2 merkiksi Maguro vai minun silmiin paljon pelattu Stone Capes Jeff?Vai miten suhtaudutaan ei niin kauhean kauan sitten vielä 75 volteissakin hyvin operoineeseen Rosis Victoriin parhaalla kuskilla?
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 15. Helmi 2012 15:45

Re: Psyykit ja jälkipelit viikko 43

ViestiKirjoittaja Randomraider » 24. Loka 2012 13:06

Ruikonperä kirjoitti: Vitoslähdössä Sekottaja on vähiten pelatuin, mutta on ihan kunnossa ja kai sitäkin voisi Irwinin kanssa ottaa pienellä.


Tämä jäi sitten ainoana uupumaan. Muistin kyllä, mutta sovittiin kaverin kanssa, että minä teen pohjan ja tämä viimeistelee. En pohjaan laittanut, vaikka olin aika varma ettei Irwin lappuun yksin jää viimeistelyn jäljiltä. Todella huonosti toiminut Hiskappi ja lähellä ollut Tuhti Paroni selvisivät lopulta Irwinin kavereiksi. Mielestäni Irwinin olisi tuolla juoksulla pitänyt voittaa aivan ylä pystyyn. Minä olisin itse jättänyt viimeisessä William Stepin varmaksi, mutta kaveri laittoi sen Asantenkin lappuun. Todella varovasti Koivunen ajoi, kun otetaan huomioon, että tämä oli itsensäkin mielestä ainoa jolla pärjää. Päästi ihan niiamalla Asanten keulaan, eikä Antti sieltä takaansa hyvää hevosta pois päästä ennen kuin on liian myöhäistä. Hirmu rahat yhdellä yllättäjällä maksoi kyllä t5.

Ruikon tapaan myös täällä liputetaan Overboostia. Aika tarjouksessa mielestäni.
Onko hevoseen sekaantuminen laitonta? Nimimerkki "Rakensinko telineet turhaan?"
Randomraider
 
Viestit: 637
Liittynyt: 05. Tammi 2010 17:32
Paikkakunta: Helsinki

Re: Psyykit ja jälkipelit viikko 43

ViestiKirjoittaja Chocolate » 24. Loka 2012 13:22

Ruikonperä kirjoitti:ps. mitä jengi mieltä Teivossa sattuneesta tapauksesta, jossa Greenhill's Ladyn kenkätiedot näyttivät cc, mutta lähdön jälkeen selvisikin, että kengät oli pois ja kengättömyydellä on iso merkitys tolle hevoselle. Lähdekorpi kävi tosi kuumana ja syystäkin mielestäni...


No meillä päin tämmöistä sanotaan kusetukseksi. Hyvä että lähdekorpi on ottanut asian esiin. Edelleen hepassa näkyy kengitystiedot cc. 20e sakko on kyllä ihan vitsi.

Overboost - Tomorrowland suorana duona ja lompsa ympäri?
Chocolate
 
Viestit: 2045
Liittynyt: 01. Syys 2009 17:38

Re: Psyykit ja jälkipelit viikko 43

ViestiKirjoittaja Randomraider » 24. Loka 2012 13:58

Chocolate kirjoitti:No meillä päin tämmöistä sanotaan kusetukseksi. Hyvä että lähdekorpi on ottanut asian esiin. Edelleen hepassa näkyy kengitystiedot cc. 20e sakko on kyllä ihan vitsi.


Meillä myös. Ihan helvetin härskiä toimintaa mielestäni, sillä mikään vahinkohan tuo ei ole ollut. Antaa helvetin hyvän kuvan asioista pelaajille, jotka loppupeleissä rahoittavat homman, kun omistajat pelaavat näinkin röyhkeän selvästi "vastaan". Ei hyvä juttu ollenkaan. Muistanko väärin, kun väitän että Kontion Jomppe on aikoinaan Ruotsissa joutunut viemään ennen lähtöä hevosensa talleille, jossa kengät lyötiin uudestaan jalkaan, koska näin luki tiedoissa.
Onko hevoseen sekaantuminen laitonta? Nimimerkki "Rakensinko telineet turhaan?"
Randomraider
 
Viestit: 637
Liittynyt: 05. Tammi 2010 17:32
Paikkakunta: Helsinki

Re: Psyykit ja jälkipelit viikko 43

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 24. Loka 2012 14:06

okei onhan toi Overboost mennyt ja viimeisessä voitossa kai viimeinen kierros kiertämällä 13,5 mutta onko se nyt NIIN HYVÄ tässä (4-5.ulkona taitaa olla ehkä eka paikka)että noi 30% lähestyvät lukemat ovat "tarjous".ITse en muista kertaakaan tätä nähneeni....kuitenkin 5 starttia juossut 4 vuotias.Ja lähellä keulaa on ihan kykeneviä helpomman juoksun saavia hevosia + parijonosta hyppää Overboostin pitkään kiriin perään esim ihan kykenevä Amaran?

No,en kyllä ollut "budjetoinut" tätä lähtöä parin kolmen merkin,saati varman lähdöksi,että ei sillä että Overboostiin MINUN tarvitsisikaan sokeasti luottaa.......
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 15. Helmi 2012 15:45

Seuraava

Paluu Totopelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa

cron