Tallikahvion kimppapelit

Tällä alueella keskustellaan totopeleistä. Vihjeet, jossittelut ja muut vastaavat tänne.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Re: Tallikahvion kimppapelit

ViestiKirjoittaja -Nisula- » 29. Tammi 2013 15:12

Janzon kirjoitti:Kierrosta kaksi päivää tutkittuani olen tullut siihen tulokseen, että täysin maistumaton kierros. Niinpä ollen en lähde satsaamaan isoa lappua ja ennen kaikkea muiden rahoja väkisellä.

Miten voit tietää kierroksen maistumattomuudesta kun prosenteista ei ole mitään käryä? Vaihto vasta 230, joten odottele nyt torstaihin kun peliä on enemmän sisällä ja tee päätös vasta sen jälkeen...
-Nisula-

ViestiKirjoittaja Antti K » 29. Tammi 2013 15:35

Jos Janzon lähtee aluksi ilmoittamallaan summalla mukaan ja vaikkapa Touho tekee lapun niin voin pistää myös 30 pottiin.

Koska kyseessä on suuri kimppalappu niin olen vaihtoehdon T7 kannalla. Bonuspotin takiahan tätä kimppaa nyt kootaan.

En panisi vastaan myöskään jos Harri H tekisi lapun vaikkei kimpassa mukana olisikaan. Pohjoisen hevoset lienevät hyvin hallussa.
Antti K

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 29. Tammi 2013 18:50

munkin mielestä parempia sanoa "ei maistu" tässä vaiheessa viikkoa kuin vääntää väkisin lappua kun nyt on tullut sanottua niin...

Mutta tuosta maistuvuudesta olen samaa mieltä Touhon kanssa.Desiree LAdy ei suht osuvana tule noin sekaisessa (ja Sweet Hopen ja Ballerina Luxxin sisältävässä)lähdössä todellakaan olemaan liikaa pelattu.
Pelikasta en ole yhtä innostunut kuin Touho ennen prosenttien näkemistä.
Ariverikaan ei tule olemaan mikään järjetön prosenttirohmu kykyihin nähden ja jos taas tulee,niin silloin maistuu ko.lähtö vetää leveästi.(itse asiassa Ariverin lähtöä ei voi näin alustavasti pelata väärin ->prosenteista riippuen raakasti varmaksi tai vaihtoehtoisesti saakelin leveästi)
Sama koskee Beatasinea.Kerää väkisinkin kansanrahaa eikä taida olla lähelläkään voittoa tuolta paikalta.

En tiedä paljonko bonus-potissa rahaa on,mutta kyllä tuo Pitch Commandin poisjäänti(hdistettynä Beatasinen 12 paikkaan)teki tästä "tupla-bonus" kierroksen.

Itse sanoisin kierrosta asteikolla 1-5 vähintään 3,5 maistuvaksi.

----------------
No,miten sen tallikahvio-porukan nyt sit käy...katotaan.Itse olen toki edelleen valmis lähtemään 30 urollani mukaan.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Janzon » 29. Tammi 2013 20:02

Olen mukana, mutta "vain" 50. Minulle ihan sama kuka ottaa vetovastuun. Ehdotan pelaamista T7.
"Yritin kertoa sille, että mulla on vaan 100km kotiin"- Juha Utala
Janzon

ViestiKirjoittaja Chocolate » 30. Tammi 2013 22:08

Pitäisi hiljalleen alkaa rahansiirtoon, jos kimppa toteutuu. Kuka ottaa pelivastuun? Touho? Harri H? Anyone?
Chocolate

ViestiKirjoittaja Touho » 30. Tammi 2013 22:17

Chocolate kirjoitti:Pitäisi hiljalleen alkaa rahansiirtoon, jos kimppa toteutuu. Kuka ottaa pelivastuun? Touho? Harri H? Anyone?

No Harri voi mun puolesta tehdä sen lapun. Jos siis nyt edes mukaan lähtee... Ei ole viestiäkään tähän laittanut?
Touho

ViestiKirjoittaja Harri H » 31. Tammi 2013 12:05

Ei mulla mitään erityisen maistuvia ideoita ole Ouluun, että ehkä jonkun muun kannattanee tehdä kuitti :)
Maybe, just once, someone will call me "Sir" without adding, "You're making a scene." - Homer J. Simpson
Harri H

ViestiKirjoittaja -Nisula- » 31. Tammi 2013 13:24

Emmää, tee sä... Emmää, tee sä... Ottakaa ny joku se koppi! STNA! Itsellä ei ole mitään mahkuja keretä tekemään yhtään mitään, tänään menee töissä about 13h, huomenna vaan 12h ja lauantaina pitää vahtia tytärtä...
-Nisula-

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 31. Tammi 2013 13:26

vaikeahan tolla vaihdolla (+6000) on mitään järin vahvaa ideaa heittää.
Mutta kyllä se niin on,että ei ekan 10 000 vaihdon jälkeen usein ykkössuosikeiksi siihen mennessä pelatuista kauhean moni vaihdu (minun mielestä max 2-3) enää 2 tai 3 suosikiksi.

Tämän kertaisista voinee sanoa,että Desiree Lady pitää ykkössuosikin asemansa loppuun asti (tällä hetkellä n.50% joka lienee juuri siinä kipurajoilla,että onko täsmälleen oikein pelattu)

Mutta Pauskerin ei kyllä kuuluisi olla ainakaan selkeä ykkössuosikki Diktaattoria vastaan,jonka oikeastaan jokainen viimeisestä 10 lähdöstä on ollut paljon tämän kertaista kovempi.

3.kohteessa varmaan Rim Bay Vic ja Alegria Dream ihan oikein 2 pelatuinta.En osaa ottaa siihen kantaa,kun (mahdollisella isolla)omalla kuitilla se tulee leveästi kaikesta huolimatta.(mukaan varmaan kuopiossa säväyttänyt Bedro Babar,Achille Web ja mahd.keula 8 paikaltakin,Classic Frido.näiden prosentit nyt 3%,1% ja 6%.

Ariver on voittanut 41% vaatimattomista 17 lähdöstään,mutta toisaalta laukkamerkintä löytyy 71%:sta starteista.Hauskaa,mutta ymmärrettävää tuolla starttimäärällä.Ja hurja on jos tolla statistiikalla jatkaa uransa loppuun.
Tällä hetkellä pelatuimmuus järjestys menee Ariver-saaren poika-ip sankari.Se lienee aika lähellä omaakin ajatusta,mutta muista hevosista kyllä nostaisin OK esiintyneen ja erittäin laukattoman (ja se on jo iso osa menestystä näissä lähdöissä)Henkan Huiman vähän yläpuolelle.Se on samassa 6%:ssa kuin Maisero ja Viiru-valtterikin.

Jollekkin tuo Asante ja 30% varmaan edustaa tarjousta.Itse en vaan ole taas oikein pitänyt tästä koskaan.....jotenkin se kohu irtipääsystä ja siitä johtuneesta menestyksestä inhotti.Että nostaako irtipääsy oikeasti hevosen ylemmälle luokalle?No,hyvin se on mennyt ja kovan työn teki porissakin,vaikkei tietenkään kauaa ois sitä menoa jaksanut enempää.Harkitsen kaikesta huolimatta varmarastiksi jos prosentit tipahtaa 2:lla alkaviksi.Sivumerkit varmaan muuten pelattu aika oikein,mutta onko Hamtaro S sen verran väheksyttävämpi,että sen kuuluu lähteä yksi numeroisella prosentilla kun taas Warito,Titane N ja Kingcobra lähtevät 2 numeroisella prosentilla tämän hetkisellä vaihdolla?

Pelikka 43% .Kelpaa minulle varmaksi jos säilyy tolla tasolla.
Seuraavista Rituhelmi taas harvoin onnistumiseen(siis voiton muodossa)ja isohkon laukkariskiin nähden minun makuun aika paljn pelattu.Sakustian ehkä "oikein" pelattu.Mutta harvakseltaan onnistumiseensa nähdenkin Topperin 1% on kyllä silkkaa lahjaa jos noissa numeroissa säilyy.Eikä ole Liekin Ekoakaan prosenteilla pilattu (5% tällä hetkellä)vaikkakin se on ollut itselle vaikea kohde aina.Kaikki ympärillä hokee sen luokkaa,mutta kyllä ne ykköset vaan on kiven takana viime aikoina olleet juoksun kululla kuin toisellakin.Mutta tottakai lappukamaa jos leveämmin menee.

viimeisessä Beatasine 12 paikalta 49% on kai liikaa vaikka se tietysti jonkinlainen ykkössuosikki onkin.
Super Sprinter kaksine kymmenine kaksine prosentteineen voi jollekkin edustaa ideaa.Daniel Palemalle taas tuo 7 paikka saattaa olla tuntuvasti huonompi kuin viime aikojen kaksi takarivin paikkaa joista sijat 3 ja 2.Jääkö ihan letkan viimeiseksi ja kirivetoavutkin menevät siinä kun Beatasine tekee aikaisen ratkaisun.Vai tekeekö?
G.Mollin prosentit on pompahtaneet kovakuntoisen Dojana kompin yläpuolelle Reima Kuislan kehujen myötä HU:ssa?En osta.
Mun mielestä Daniel Paleman paikka huomioiden Dojana Kompin kuuluisi olla tässä ylisarjasta huolimatta viime ajan näytöt huomioiden melkeinpä 3 suosikki.Jos säilyy tolla tasolla,niin on yksi maistuvimpia varmistusmerkkejä kierroksella.

---------------------------------
Eli siinäpäs sitä ajatuksen virtaa.Ei kauheasti idean tynkää minunkaan suunnalta,mutta selvitinpä omiakin ajatuksiani.
Diktaattorin 2.suosikkiutta kyseenalaistaen oikeastaan toin ainoan ideani esiin.Tai no,kai Dojana kompiakin ideana voi pitää.Sen kuuluisi olla pljon pelatumpi,mutta ei siitä millään taikatempulla saa 3 suosikkia korkeampaa,niin se ei varsinaisesti mene ideoiden puolelle.

Jatkakaa
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Touho » 31. Tammi 2013 14:12

RaahenTiikeri kirjoitti:Eli siinäpäs sitä ajatuksen virtaa.Ei kauheasti idean tynkää minunkaan suunnalta,mutta selvitinpä omiakin ajatuksiani.
Diktaattorin 2.suosikkiutta kyseenalaistaen oikeastaan toin ainoan ideani esiin.Tai no,kai Dojana kompiakin ideana voi pitää.Sen kuuluisi olla pljon pelatumpi,mutta ei siitä millään taikatempulla saa 3 suosikkia korkeampaa,niin se ei varsinaisesti mene ideoiden puolelle.

Jatkakaa

Dojana Kompista erittäin samaa mieltä. Eipä sillä kai väliä ole, kuka sen rivin tekee, jos täällä on Desiree Lady ja Pelikka saaneet sen verran kannatusta, että ne olisi varmoja ja sitten muihinhan saa merkkejä lapun koon mukaan.
Touho

ViestiKirjoittaja Chocolate » 31. Tammi 2013 14:15

Touho kirjoitti:Eipä sillä kai väliä ole, kuka sen rivin tekee, jos täällä on Desiree Lady ja Pelikka saaneet sen verran kannatusta, että ne olisi varmoja ja sitten muihinhan saa merkkejä lapun koon mukaan.

Desiree Ladylle ja Pelikalle vihreää valoa.
Chocolate

ViestiKirjoittaja -Nisula- » 31. Tammi 2013 16:12

Turhaan te nyt pohditte riviä ennenkuin joku lupautuu jättämään lapun sisään! Siitä pitäisi mun mielestä lähteä että sen tekee joku! Muuten tuosta uhkaa tulla helwetin kallis pöytälaatikkopeli mikäli se jää laittamatta. Eli kuka laittaa lapun sisään? Käsiä ylös nyt!

E: Ja pääsen koneelle seuraavan kerran about 21 reikäleipä, joten siihen mennessä pitää olla tässä ketjussa tili mihin suoritan tuon 30 panon. Kiitos. Mulle on aivan sama kuka rivin tekee, KUNHAN SE JÄTETÄÄN SISÄÄN!
-Nisula-

ViestiKirjoittaja Touho » 31. Tammi 2013 16:37

-Nisula- kirjoitti:Turhaan te nyt pohditte riviä ennenkuin joku lupautuu jättämään lapun sisään! Siitä pitäisi mun mielestä lähteä että sen tekee joku! Muuten tuosta uhkaa tulla helwetin kallis pöytälaatikkopeli mikäli se jää laittamatta. Eli kuka laittaa lapun sisään? Käsiä ylös nyt!

E: Ja pääsen koneelle seuraavan kerran about 21 reikäleipä, joten siihen mennessä pitää olla tässä ketjussa tili mihin suoritan tuon 30 panon. Kiitos. Mulle on aivan sama kuka rivin tekee, KUNHAN SE JÄTETÄÄN SISÄÄN!

Älä nyt hiilly. Kai se minä sitten pistän rivin sisään. Lyödäänkö nyt tuo osallistujalista sitten lukkoon? Pistän kaikille kimppaan osallistuville mun tilinumeron yv:llä. Eli:

Janzon 50e
Chocolate 50e
Nisula 30e
Touho 30e
RaahenTiikeri 30e

Vai? Oliko kaikki ja tuleeko vielä joku?

Ja peli lähtee T7:na, Desiree Lady ja Pelikka varmoina. Muihin lähtöihin voi sitten ehdottaa, jos löytyy jotain ideaa.
Touho

ViestiKirjoittaja Janzon » 31. Tammi 2013 16:51

Mukana ollaan. Riviin en ota mitään kantaa. Kannattaa sitten Touho tehdä se hiukan yli tuosta kokonaissummasta ja maksaa erotus omasta pussista, koska silloin meidän muiden osuudet menee kokonaan ja tasan. Olikohan selitetty tarpeeksi monimutkaisesti? No pointti varmaan selvisi. Laita sitten kaikki villit ideat kylmästi lapulle vaan.

Missä on Ruikonperä? Harri H? Manu Mainio?
Janzon

ViestiKirjoittaja Touho » 31. Tammi 2013 16:56

Janzon kirjoitti:Mukana ollaan. Riviin en ota mitään kantaa. Kannattaa sitten Touho tehdä se hiukan yli tuosta kokonaissummasta ja maksaa erotus omasta pussista, koska silloin meidän muiden osuudet menee kokonaan ja tasan. Olikohan selitetty tarpeeksi monimutkaisesti? No pointti varmaan selvisi. Laita sitten kaikki villit ideat kylmästi lapulle vaan.

Missä on Ruikonperä? Harri H? Manu Mainio?

No jos ei muita tule enää mukaan, niin teen vaan suoraan tasan 200e rivin ja pistän itse 40e peliin..
Touho

ViestiKirjoittaja Janzon » 31. Tammi 2013 17:00

Etkös asunut jossain PK-seudulla? Jos kiinnostaa niin tule tuonne meidän pelikapakkaan katsomaan lähtöjä ja ottamaan kuppia Lauantaina. Tunnelma on taattu. :cool:
Janzon

ViestiKirjoittaja Touho » 31. Tammi 2013 17:08

Janzon kirjoitti:Etkös asunut jossain PK-seudulla? Jos kiinnostaa niin tule tuonne meidän pelikapakkaan katsomaan lähtöjä ja ottamaan kuppia Lauantaina. Tunnelma on taattu. :cool:

Kiitos kutsusta, mutta nyt jää väliin. Saa nähdä, näkeekö edes koko raveja, kun pitäisi käydä päivällä vähän urheilemassa ja sitten, niin, no lähteä ottamaan sitä kuppia :)

Mutta mulle saa kyllä tosiaan ehdottaa merkkejä noihin muihin lähtöihin. Sen verran, että viimeisessä ajattelin pärjätä hevosilla 2,5,7,12. En jaksa tuohon G. Molliin uskoa.
Touho

ViestiKirjoittaja Touho » 31. Tammi 2013 17:18

Janzon 50e
Chocolate 50e
-Nisula- 30e
Touho 30e
RaahenTiikeri 30e
huru-ukko 30e

huru-ukko oli unohtunut tuosta ylemmästä listasta. Eli noilla panoksilla kasassa olisi 220 euroa. Jos ei tule muita mukaan, niin haluaako Janzon tai Chocolate laskea panostaan tuohon 30 euroon, jolloin tulisi se tasan 200e. Mun mielestä ehkä kuitenkin helpoin hoitaa tolleen, että tulee joku tasaluku rivin hinnaksi? Kahdella varmalla 200e muodostuu laittamalla loppulähtöihin 4x5x5x5x8 hevosta.

Jos tulee lisää porukkaa mukaan, katsotaan sitten uudestaan, mutta tehdään niin, että tänään pitää ilmoittautua, jos mukaan lähtee. Huomisen aikana sitten siirrellään rahoja ja lauantaina pistän rivin sisään päivällä. Paras olisi tietenkin odottaa sinne kolmeen, neljään, mutta itse en ole koneen ääressä silloin..

Jos joku sitten jostain syystä jättää rahat siirtämättä, pidätän sitten osuuden itselläni ja nautin isommista voitoista :mrgreen:
Viimeksi muokannut Touho päivämäärä 31. Tammi 2013 17:22, muokattu yhteensä 2 kertaa
Touho

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 31. Tammi 2013 17:18

Desiree Lad&Pelikka varmoina sopii.

Laita tähän sitten vähän väliaikatietoa siitä että porukalta on alkanut rahaa tulemaan ja se 200 saadaan kasaan.

Samaa mieltä viimeisestä lähdöstä.Ei tarvi G.Mollia...ei saa olla kaksi kertaa pelatumpi kuin Dojana,koska on sellaisenaan raakasti ylipelattu.

200euron kuponkihan tarkoittaa 4000 riviä.2 varmalla jää ihan kivasti sinne "hakuvaraa" jos nyt ajattelee tuon viimeisen menevän 4 merkillä esim.

Rattaat pyörimään!
Minä olen valmis siirtämään rahani vaikka heti.Jos homma kaatuu eikä kuponkia synny,niin luotan kyllä tämän palstan porukkaan että saan palautuksena rahani.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Janzon » 31. Tammi 2013 17:19

Itse en tosiaan ota kantaa, koska en saa minkäänlaista otetta koko kierroksesta. Luotan Touhon vainuun. Laittele vaikka yksärillä lappu sitten kaikille niin saa merkata ohjelmaan ja tietää mitä numeroa mouhuaa loppusuoralla. Sellanen tunne on, että tärähtää! :yahoo:
Janzon

EdellinenSeuraava

Paluu Totopelit