Lohkojen jossitteluja

Täällä käydään keskustelua Tallikahvion Mestaruusliigaan liittyen.

Lohkojen jossitteluja

ViestiKirjoittaja JokeriPokeri » 04. Marras 2017 11:31

Tekaisinpa tässä, 60-tuntisen työviikon päätteeksi jouduttuani vielä lauantai-vahtiinkin, lohkojen jossitelu-tilanteita.

Toki hieman jo väsy painaa, joten virheitäkin voi olla... :roll:

A-lohko

Lohkon tilanne jatkoon menijöiden suhteen on jo selvä.
Seuraaja on varmasti lohkon voittaja, ja Ruikonperä varma kakkonen.
Routasydän ja Jokeripokeri myös varmasti jatkossa, sijoitukset ratkeavat ensi tiistaina Teivossa keskinäisessä matsissa, josta Routasydämelle riittää tappiokin kolmossijaan. Jokeripokeri on 3,87 pisteen voitolla kolmas Routasydämen voitettua ensimmäisen kohtaamisen .

Mikkimelli jatkaa kannustusjoukoissa. Pisteiden suhteen olisi vielä mahdollisuus nousta Jokeripokerin kanssa tasapisteisiin, mutta Jokeripokeri on voittanut molemmat keskinäiset ottelut, joten teoriassakaan ei ole mahdollista nousta Jokeripokerin ohi.

B-lohko

Neliveto ja supaseppä kilvoittelevat lohkon voitosta. Supaseppä voisi nousta vielä tasapisteisiin, keskinäisissä otteluissa molemmilla yksi voitto, pisteet näissä Nelivedolle 19,77-17,55, joten lohkon voitto Nelivedolle.

Supaseppä kuitenkin lohkon varma kakkonen. Tässäkin teoriassa vivahdEero voisi nousta tasapisteisiin, mutta keskinäiset ottelut molemmat supasepälle.

VivahdEero kuitenkin lohkon varma kolmonen, koska Sumla ei voi saada enää kiinni.

Viimeinen jatkoon menijä on Sumla. FF-20 voisi nousta vielä tasapisteisiin voittaessaan. Keskinäisissä otteluissa FF-20 kanssa toisesta pelistä molemmat pois, ensimmäisen vei Sumla pistein 12,62-2,09, joten tasapisteissä Sumla jatkoon.

C-lohko

Lohkon tilanne vielä täysin auki. Jos esimerkiksi HarriH ja PJK voittaisivat tänään, olisivat kaikki kilpailijat kahden pisteen sisällä.
Penkkitopi ja Krauta kuitenkin varmasti jatkossa koska HarriH ei voi saada enää pisteillä kiinni.

Lohkon peräpäässä on aikaisemmat pelit pelattu sopivasti ristiin. HarriH voitti Kaukon 2-0, PJK HarriH:n 2-0, ja Kauko PJK:n 2-0.

PJK:lla vielä kaksi peliä jäljellä, toki vastassa lohkon kärkikaksikko. Harrilla ja Kaukolla yksi peli jäljellä.

HarriH:n voitettava viimeinen peli tänään, jotta jatkomahdollisuudet säilyvät.

D-lohko

Lohkon voitto ratkaistaan Randomraiderin ja MasaV:n välillä sarjan viimeisellä kierroksella. Masa vei ensimmäisen koitoksen, joten Randomraiderin on voitettava vähintään 3,20 pisteellä.

MasaV:n ja AnttiK:n ottelu on periaatteessa merkityksetön Masan kannalta, Piikkiselkä ei voi tulla ohi viimeisellä ottelulla, koska keskinäiset pelit Masalle 2-0.
Lohkon kaksi ensimmäistä siis Randomraider ja MasaV, järjestys vielä ratkaisematta.

Jatkoon pääsijöiden kannalta tilanne on vielä kiharainen. Jos Stayer voittaisi molemmat ottelut, ja Piikkiselkä ja AnttiK taas häviäisivät, olisivat kaikki 6 pisteessä.
Keskinäisissä peleissä Piikkiselkä vei molemmat pelit AnttiK:ta vastaan. Stayerin taas on voitettava huomenna Piikkiselkä vähintään 5,5 pisteellä, jotta mahdollisuudet säilyvät.
Antin voitettava myös molemmat pelit, Stayer vei ensimmäisen kohtaamisen pistein 5,14 - 3,29, eli Antin voitettava vähintään 1,86 pisteellä mennäkseen jatkoon.

Eli tilanne niin sanotusti elää vielä muutaman lohkon osalta.

Tsemppiä kaikille jatkoon.
JokeriPokeri
 
Viestit: 379
Liittynyt: 26. Helmi 2016 18:58

Re: Lohkojen jossitteluja

ViestiKirjoittaja PJK » 04. Marras 2017 13:45

C-lohkon tilanne melko avoin, mutta käsittääkseni olen varmasti jatkossa.
PJK
 
Viestit: 3300
Liittynyt: 24. Kesä 2014 09:51

Re: Lohkojen jossitteluja

ViestiKirjoittaja JokeriPokeri » 04. Marras 2017 13:59

PJK kirjoitti:C-lohkon tilanne melko avoin, mutta käsittääkseni olen varmasti jatkossa.


Jep, tottakai näin on, koska Harri voi päästä sinun kanssa ainoastaan tasapisteisiin ja voitit Harrin molemmissa keskinäisissä kohtaamisissa. :thumbup1:
JokeriPokeri
 
Viestit: 379
Liittynyt: 26. Helmi 2016 18:58

Re: Lohkojen jossitteluja

ViestiKirjoittaja Harri H » 04. Marras 2017 14:34

Minä en kyllä tarkemmin muista, mikä meillä on ollut ratkaisevana tekijänä jos kolme pelaajaa päätyy tasapisteisiin ja keskinäiset on mennyt ristiin. Tässähän on se mahdollisuus, että minä, PJK ja Kauko ollaan tasapisteissä ja tosiaan olen voittanut Kaukon molemmissa kohtaamisissa, mutta hävinnyt PJK:lle. PJK puolestaan on hävinnyt Kaukolle. Toki epätodennäköistä on, että tähän lopputulokseen päästäisiin, mutta ei se mahdotonta ole.
Maybe, just once, someone will call me "Sir" without adding, "You're making a scene." - Homer J. Simpson
Harri H
 
Viestit: 6750
Liittynyt: 15. Elo 2009 12:42

Re: Lohkojen jossitteluja

ViestiKirjoittaja Kädetön » 04. Marras 2017 15:02

Harri H kirjoitti:Minä en kyllä tarkemmin muista, mikä meillä on ollut ratkaisevana tekijänä jos kolme pelaajaa päätyy tasapisteisiin ja keskinäiset on mennyt ristiin. Tässähän on se mahdollisuus, että minä, PJK ja Kauko ollaan tasapisteissä ja tosiaan olen voittanut Kaukon molemmissa kohtaamisissa, mutta hävinnyt PJK:lle. PJK puolestaan on hävinnyt Kaukolle. Toki epätodennäköistä on, että tähän lopputulokseen päästäisiin, mutta ei se mahdotonta ole.


Joskus meneteltiin näin:

Re: Säännöt ja näin pelataan
Kirjoittaja Kädetön » 24. Marras 2015 21:17
Harri H kirjoitti:
Katsellaan sitten jos on ajankohtaista, että miten jatkoonpääsijät saadaan kiharaisemmassa tilanteessa selvitettyä, eiköhän nuo jotenkin järjestykseen mene sääntöjen puitteissa


Meidän AA-miesten kerhossa päädytään Touhon, Masan ja Kädettömän osalta 10 pisteeseen. Keskinäiset ottelut ovat: Touho-Masa 2-0. Masa-Kädetön 2-0. Kädetön-Touho 2-0.

Olisiko oikea ratkaisu tässä tilanteessa ynnätä kaikkien kolmen keskinäisten ottelujen pinnat, ja määrittää sen perusteella sijoitukset?

Sen perusteella järjestys on: Masa, Touho, Kädetön.


Re: Säännöt ja näin pelataan
Kirjoittaja Harri H » 24. Marras 2015 21:21
Eiköhän tuo ole se ainoa tapa ratkoa järkevästi noin tasainen tilanne
Kädetön
 
Viestit: 3642
Liittynyt: 24. Helmi 2012 23:01

Re: Lohkojen jossitteluja

ViestiKirjoittaja PJK » 04. Marras 2017 15:36

Kädetön kirjoitti:
Harri H kirjoitti:Minä en kyllä tarkemmin muista, mikä meillä on ollut ratkaisevana tekijänä jos kolme pelaajaa päätyy tasapisteisiin ja keskinäiset on mennyt ristiin. Tässähän on se mahdollisuus, että minä, PJK ja Kauko ollaan tasapisteissä ja tosiaan olen voittanut Kaukon molemmissa kohtaamisissa, mutta hävinnyt PJK:lle. PJK puolestaan on hävinnyt Kaukolle. Toki epätodennäköistä on, että tähän lopputulokseen päästäisiin, mutta ei se mahdotonta ole.


Joskus meneteltiin näin:

Re: Säännöt ja näin pelataan
Kirjoittaja Kädetön » 24. Marras 2015 21:17
Harri H kirjoitti:
Katsellaan sitten jos on ajankohtaista, että miten jatkoonpääsijät saadaan kiharaisemmassa tilanteessa selvitettyä, eiköhän nuo jotenkin järjestykseen mene sääntöjen puitteissa


Meidän AA-miesten kerhossa päädytään Touhon, Masan ja Kädettömän osalta 10 pisteeseen. Keskinäiset ottelut ovat: Touho-Masa 2-0. Masa-Kädetön 2-0. Kädetön-Touho 2-0.

Olisiko oikea ratkaisu tässä tilanteessa ynnätä kaikkien kolmen keskinäisten ottelujen pinnat, ja määrittää sen perusteella sijoitukset?





Sen perusteella järjestys on: Masa, Touho, Kädetön.


Re: Säännöt ja näin pelataan
Kirjoittaja Harri H » 24. Marras 2015 21:21
Eiköhän tuo ole se ainoa tapa ratkoa järkevästi noin tasainen tilanne


Jep, oletin automaattisesti, että "maaliero" ratkaisee, ja sillä perusteella kirjoittelin tuon viestini. Toki maailmani ei romahda, vaikka löytyy joku kannaltani kehnokin kriteeristö. Mutta yritetään nyt hoitaa homma muilla konsteilla.
PJK
 
Viestit: 3300
Liittynyt: 24. Kesä 2014 09:51


Paluu Tallikahvion Mestaruusliiga 2019/2020

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron