Päivän ottelut

Täällä käydään keskustelua Tallikahvion Mestaruusliigaan liittyen.

Re: Päivän ottelut

ViestiKirjoittaja nipa » 14. Marras 2015 10:48

Jaa-jaa. Merkityksettömästi menee kilpailu, tuurin merkitys mm. varahevosilla kasvaa. Kuinka suuret pisteet varahevosilla saa, ei ole merkitystä. Niinkuin sanoin, voin olla seuraavissakin arvonnoissa mukana, jos kaikki pelaavat vain varahevosin. :D
nipa

ViestiKirjoittaja Harri H » 14. Marras 2015 11:07

Päivän ottelut:

Antti K - Harri H

Lähtö 1: 6 Aronin Muisto (4, 10)
Lähtö 2: 6 Easy Ride (2, 4)
Lähtö 3: 1 (2, 3)
Lähtö 4: 14 (1, 2)
L5: 3 (1,2)
L6: 16 ( 1,2)
L7: 4
L8: 1
L9: 11
L10: 5
L11: 9
L12 6

2 (9,10)

Penkkitopi - Neliveto

Lähtö 1: 4 Naputus (6,8)
Lähtö 2: 6 Easy Ride (5,8)
Lähtö 3: 1 Modern Seadragon (12,4)
Lähtö 4: 6 Turtilo (1,2)
Lähtö 5: 1 Classic St Pat (8,3)
Lähtö 6: 11 Sahara Hotshot (7,1)
Lähtö 7: 4 I.P. Lento (2,6)
Lähtö 8: 1 Arctic Model (3,2)
Lähtö 9: 8 Surprise Lord (1,11)
Lähtö 10: 3 Incredible Ironman (5,1)
Lähtö 11: 5 Quick Leader (10,1)
Lähtö 12: 6 Josveis (2,1)

Lähtö 1: 10 Nooran Vili
Lähtö 2: 6 Easy Ride
Lähtö 3: 12 Callela Eliza
Lähtö 4: 13 Iinan Maestro
Lähtö 5: 12 Big Headache
Lähtö 6: 8 Rock On Roof
Lähtö 7: 2 Vinkan Hovi
Lähtö 8: 3 El Catwalk
Lähtö 9: 8 Surprise Lord
Lähtö 10: 2 Broidi
Lähtö 11: 2 Zap Ben
Lähtö 12: 6 Josveis

Stayer - Justin Case

L1: 5 P.S. Viraus (6,8)
L2: 6 Easy Ride (5,8)
L3: 4 Rosemary Yankee (3,1)
L4: 13 Iinan Maestro (1,2)
L5: 3 Victor Quo Vadis (1,8)
L6: 15 Najad Tilly (11,1)
L7: 4 I.P. Lento (6,9)
L8: 3 EL Catwalk (1,2)
L9: 1 Bret Boko (8,6)
L10: 1 Ranch Newman (2,3)
L11: 5 Quick Leader (10,2)
L12: 6 Josveis (2,12)

3 (9,2)

Pelin henki on selkeä, Antti K:lla pakkovoitto, Penkkitopi ja Stayer voivat varmistaa jatkopaikkansa saamalla vähintään pisteen. En aio Antti K:n elämästä tehdä helppoa, enkä tässä vaiheessa kerro menenkö varahevosilla vai teenkö itse rivin ;)
Maybe, just once, someone will call me "Sir" without adding, "You're making a scene." - Homer J. Simpson
Harri H

ViestiKirjoittaja Masa V » 14. Marras 2015 13:44

nipa kirjoitti:Jaa-jaa. Merkityksettömästi menee kilpailu, tuurin merkitys mm. varahevosilla kasvaa. Kuinka suuret pisteet varahevosilla saa, ei ole merkitystä. Niinkuin sanoin, voin olla seuraavissakin arvonnoissa mukana, jos kaikki pelaavat vain varahevosin. :D

Onhan se myönnettävä, että tuurin merkitys tässä kisassa on selvästi suurempi kuin muissa käynnissä olevissa kisoissa, pelasi varahevosin tai ei. Mutta tässä on jollain tavalla oma hauskuutensa ja omat hienot kamppailunsa.

Toki itse valikoin jo kaksi kertaa onnistuneiksi osoittautuneet varahevoset 2 (3,7) vasta syvällisen analyysin ja perusteellisen harkinnan jälkeen... mutta taisi kyllä käydä hitusen tuuriakin. :D
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V

ViestiKirjoittaja Antti K » 14. Marras 2015 15:01

Rivi sisässä sittenkin. Tänään(kin) olisi ollut viisaampaa mennä varahevosilla, sillä ei montaa minuuttia mennyt analyyseihin.

Laitetaanko Harri näkyville?
Antti K

ViestiKirjoittaja Harri H » 14. Marras 2015 15:02

Minä menen varahevosilla, joten Antti voi julkaista rivinsä :)
Maybe, just once, someone will call me "Sir" without adding, "You're making a scene." - Homer J. Simpson
Harri H

ViestiKirjoittaja Antti K » 14. Marras 2015 15:03

Mikä sinun numerosi olikaan? :)

Minulla kirjallinen tuotanto kävi loppua kohti tiiviimmäksi :D
Lähtö 1: 6 Aronin Muisto (4, 10)
Lähtö 2: 6 Easy Ride (2, 4)
Lähtö 3: 1 (2, 3)
Lähtö 4: 14 (1, 2)
L5: 3 (1,2)
L6: 16 ( 1,2)
L7: 4
L8: 1
L9: 11
L10: 5
L11: 9
L12 6
Antti K

ViestiKirjoittaja Harri H » 14. Marras 2015 15:04

2 (9,10)
Harri H

ViestiKirjoittaja Antti K » 14. Marras 2015 15:06

Ja minulla 4 (6,3), jos tuli vedettyä poisjääneitä tai joku lähtö jäi välistä
Antti K

ViestiKirjoittaja Antti K » 14. Marras 2015 15:21

Ja heti :D
Antti K

ViestiKirjoittaja nipa » 14. Marras 2015 15:45

Masa V kirjoitti:Onhan se myönnettävä, että tuurin merkitys tässä kisassa on selvästi suurempi kuin muissa käynnissä olevissa kisoissa, pelasi varahevosin tai ei. Mutta tässä on jollain tavalla oma hauskuutensa ja omat hienot kamppailunsa.

Joo, jos hauskuus on kilpailun tavoite hienot hauskat kamppailut, tämä kisa on jo todistanut minulle onnistuneisuutensa. Mielenkiinto vain meni kilpailun lopputuloksiin ja samalla koko foorumiin. Onnittelen kuitenkin hyvin varahevosensa valinneita asiantuntevasta valinnasta. :kippis:
nipa

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 14. Marras 2015 15:47

nipa kirjoitti:Joo, jos hauskuus on kilpailun tavoite hienot hauskat kamppailut, tämä kisa on jo todistanut minulle onn istuneisuutensa. Mielenkiinto vain meni kilpailun lopputuloksiin ja samalla koko foorumiin. Onnittelen kuitenkin hyvin varahevosensa valinneita asiantuntevasta valinnasta.

Kyllähän me nyt Nipalle toki villikortti hoidetaan pleijareihin <3
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja nipa » 14. Marras 2015 16:55

Ruikonperä kirjoitti:Kyllähän me nyt Nipalle toki villikortti hoidetaan pleijareihin <3

Eihän tässä siitä ole kysymys. Säälihän on sairautta ja heikot sortuu elon tiellä, jätkä senkun porskuttaa.

Kun on kohta 60 vuotta ensimmäisten ja viimeisten ravien väliä, on aivan inhimillinen juttu, että mielenkiinto raveihin rapistuu. Kun vielä siinä samassa koko lajin kehitys laskee persmäkeä. Köyhtynyt on laji keskustelujen suhteen näillä ravifoorumeillakin. Ruikonperä on tämän tallifoorumin aarre, mutta se yksi pääsky tässäkään ei keskustelujen ylläpitäjänä kesää tee. Parikolme päivää on mennyt oranssilla asiallisesti tyhjänpäiväisissä sanailuissa, mutta se onkin ollut sen sivuston ainoa elonmerkki Forssin arvostelemisen ohella.

Kunnon kilpailut näillä foorumilla voisivat olla voimavara mielenkiintoon, samoin kuin tietysti pelikeskustelut, mutta niihin ei osin ymmärrettävistäkään syistä ole aikaa. Voimavara voisi olla sekin, että foorumeille kirjoittavat tuntisivat toisensa raveistakin, mutta jos tuttuja ei ole tai jos niinkuin minä olen viimeksi ties koska jonkin foorumilaisista nähnyt, mielenkiinto laskee helposti. Kun sitten epäonnistuu omissa yrityksissään psyykata voittajia ja yksi kuittaa ne kaksi kertaa peräkkäin varahevosilla, suomeksi sanottuna vituttaahan se.

Pleijareihin ei minulla tietojeni perusteella ole mitään asiaa, mutta kirjoittakaa peleistä niin hyviä juttuja, että saatan osallistua keskusteluihin. Muussa tapauksessa: hyvää joulua :yawn:
nipa

ViestiKirjoittaja Harri H » 14. Marras 2015 20:43

Illan tulokset, jos edes jotakuinkin oikein laskin:

14.11. Seinäjoki / Antti K - Harri H 18,41 - 17,90
14.11. Seinäjoki / Penkkitopi - Neliveto 11,41 - 5,13
14.11. Seinäjoki / Stayer - Justin Case 22,98 - 9,24

Edit: Justin Case, Stayer, Neliveto ja Penkkitopi jatkavat pudotuspeleihin.
Harri H

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 15. Marras 2015 12:31

valitettavasti nipa liippaa totuutta tuossa yllä.Kunnon pelikeskustelut ovat turhan harvinaista herkkua.Tietysti itse kukin pystyisi tuota asiaa auttamaan.
Mutta kyllä tämä mestaruusliiga-kilpailu itsessään jonkun verran lisää mielenkiintoa niihin raveihin,joihin ei itse muutoin olisi pelaamassa ja kyllä tämä kilpailu on onnistunut siitäkin huolimatta,että etenkin allekirjoittanut on syyllistynyt tuohon varahevosien syntiin.Tänään kylläkin osallistun ihan oikeasti tehdyllä rivillä,ja saattaa olla niinkin,että tulee toto-tv aukaistua ihan tuon mestaruusliigan takia.Todennäköisesti en tämän päiväisiä vermon kisoja muuten tulisi katselleeksi.

En tiedä,pitäisikö tallikahviossa oikein laittaa pystyyn "kirjoita päivän raveista"-kampanja,jossa jokainen vähänkin aikaa löytävä sitoutuisi psyykkaamaan päivän raveja ja spekuloimaan hevosten ominaisuuksilla ja juoksunkulkuvaihtoehdoilla.Sekaanhan sopisi oikein hyvin niin enemmän kuin vähemmänkin asiantuntevaa tekstiä.Sinänsähän ravien psyykkauksessa ei voi olla etukäteen väärässä,jos spekulaatio perustuu edes jonkinlaiseen omaan näkemykseen perustellusti.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Masa V » 15. Marras 2015 12:41

RaahenTiikeri kirjoitti:valitettavasti nipa liippaa totuutta tuossa yllä.Kunnon pelikeskustelut ovat turhan harvinaista herkkua.

Tottahan tuokin on. Omalta osaltakin jäänyt keskustelu liian vähiin. Pelikeskustelua kuten myös jälkipuintia saisi olla enemmän, eikä minua haittaa vaikka jälkipuinnissa esitettäisiin vahvojakin näkemyksiä ajoista yms. Mulla selkeästi keskustelu painottuu eniten lomapäiviin ja lomajaksoihin, tuntuu että arkiviikolla on niin kiire. Ja sitten kun ei ole ehtinyt lähtöjä tutkimaan, ei kehtaa kirjoittaa omasta päästä puhtaita arvauksia, vaan mieluummin lukee muiden vihjeitä ja jättää kirjoittamatta.

Mestaruusliiga ylläpitää onneksi keskustelua, kuten myös muutkin kisat, toki ei mestaruusliiga mikään asiantuntemuksen mittari ole, vaan ennemmin mukavaa hupikisailua. Toisaalta ei se sattumaakaan ole, että vaikkapa nimimerkki FF20 päihittää muut kerta toisensa jälkeen... :thumb_up:
On surullinen fakta, että hevonen jolla ei ole vaivaa, on huono. (Kati Lindsberg)
Masa V

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 15. Marras 2015 12:50

Masa V kirjoitti:Ja sitten kun ei ole ehtinyt lähtöjä tutkimaan, ei kehtaa kirjoittaa omasta päästä puhtaita arvauksia, vaan mieluummin lukee muiden vihjeitä ja jättää kirjoittamatta.

-tämähän se usein on.Vähän niinkuin luulee olevansa sitten väärässä ja jättää sanomatta.
Ruikonperähän palstalla edustaa sitä ravikatselijan tyyppiä,joka näkee jokaisen juostavan lähdön ja pystyy jälkikäteen muodostamaan liki kaikista hevosista jonkinlaisen´näkemyksen viime aikoina näkemiensä lähtöjen perusteella.Ja kyllä ruikonperän näkemykset monesti ovat todella hyviä.Toki nyt Masa v:llekkin täytyy antaa pientä hatun nostoa siitä,että vermoon tosi usein tiukkaa näkemystä.
Jämsän Ravit 2019?
RaahenTiikeri

ViestiKirjoittaja Ruikonperä » 15. Marras 2015 12:53

Masa V kirjoitti:Mestaruusliiga ylläpitää onneksi keskustelua, kuten myös muutkin kisat, toki ei mestaruusliiga mikään asiantuntemuksen mittari ole, vaan ennemmin mukavaa hupikisailua. Toisaalta ei se sattumaakaan ole, että vaikkapa nimimerkki FF20 päihittää muut kerta toisensa jälkeen...

Voi sillä kyllä olla toisenlainenkin vaikutus, kun sellaiset nimimerkit, jotka kirjoittaisivat jotain raveista eivät tietenkään paljasta korttejaan vastustajalle psyykkiketjussa ;) Väkisin pakottamalla kirjoitukset eivät lisäänny, mutta olisi toivottavaa, että vähän porukka aktivoituisi. Mitä vähemmän kirjoituksia tulee sitä korkeammaksi itse kullakin tulee rima kirjoittaa mitään ja oravanpyörä on valmis. Onneksi se toimii toisinkinpäin.
Ruikonperä

ViestiKirjoittaja Harri H » 15. Marras 2015 13:01

Ihan oikea pointtihan noissa kommenteissa on, kyllä psyykki- ja jälkipeliketjut on joskus aktiivisempia ollut. Ainakin omalla kohdalla seuraaminenkin kyllä on ollut aiemmin aktiivisempaa, että tuossa nyt on selkeä yhtälö päässyt muodostumaan. Seuraan pääasiassa pohjoisen raveja, sekä viikon Toto76-kisat ja mahdolliset kaksipäiväisten suurkilpailujen toiset päivät, tavalliset arkiravit jossain muualla kuin pohjoisessa jää lähes poikkeuksetta seuraamatta nykyään. Poikkeuksena Teivon kaikki kisat, mitkä pyörittelen työn puolesta useampaankin otteeseen. Pitää yrittää aktivoitua näiden tiimoilta, mistä luulen edes jollain tasolla olevani kartalla. Teivostakin tarttuu tasaisesti tipsihevosia, mutta nekin tahtoo mennä sitten ohi kun ei tule muuten saman seudun raveja seurattua.

Katsotaan, josko tässä intoutuisi noista yllämainituista raveista jotain jatkossa kirjoittamaan :thumb_up:
Harri H

ViestiKirjoittaja Kädetön » 15. Marras 2015 14:24

Ihmeen pieni on aktiivikirjoittajien joukko. Itsellä ei ole kapasiteettia kirjoittaa mitään syväluotaavia ennakkokommentteja, sillä lähinnä olen ns. lähtölistapeluri. Lähdön jälkeen olen parhaimmillani :D
Kädetön

ViestiKirjoittaja nipa » 15. Marras 2015 17:01

RaahenTiikeri kirjoitti:Kunnon pelikeskustelut ovat turhan harvinaista herkkua.

Tämä ei ole vain tallikahvion ongelma, vaan netissä aika yleinen. Hyviä muistan pelikeskustelujen olleen aikanaan Veikan taululla ja kirjoittajiakin oli pilvin pimein. Itse en sinne hitaalla netillä ehtinyt työelämässä kitjoittaa, mutta kun oranssi alkoi kirjoitin sinne pitkään aamun avauksen päivän nelkussa, joka keräsi päivässä joskus kolmekintuhatta klikkausta koko joukolta kirjoittajia. Kymmeniä heistä tapasi lisäksi eri raveissa, enimät Vermossa.

Kädetön kirjoitti:Ihmeen pieni on aktiivikirjoittajien joukko.

Monissa raveissa ei tapaa yhtäkään tuttua aktiivikirjoittajaa eikä niitä tuttuja enää siksi toiseksi palstoillakaan. Kuolevaksi lajiksi olen laskenut tämän pitkän aikaa. Hevoset ja niiden pelaajat vähenevät ennenkuin loppuvat.

Pitkästä aikaa kirjoitin oranssille eilen illalla turinan Vermoon. Sitä aamulla jatkoin ja panin loppuun pienen pelin. Aika hyvin siihen tuli lukijoita, mutta kirjoittajia yksi eli vanha tuttu Kauko ja hänkin kirjoitti muusta kuin pelistä ja hevosista.
nipa

EdellinenSeuraava

Paluu Tallikahvion Mestaruusliiga 2019/2020