Visul siitoksessa?

Tällä alueella keskustellaan jalostuksesta ja kasvatuksesta.
Alueen säännöt
Pidetään keskustelu asiallisena. Ei rasistisia, eikä muulla tavoin loukkaavia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ja käyttäjille voidaan jakaa varoituksia. Mikäli käyttäjän rikkeet ovat toistuvia, kirjoitusoikeudet tullaan poistamaan pysyvästi. Vastuu viestien sisällöstä on kirjoittajilla itsellään.

Visul siitoksessa?

ViestiKirjoittaja aamutähti » 29. Maalis 2011 20:03

Millaisia ajatuksia kahviolaisissa herättää talven valtias Visul isäoriina? Miten innokkaita olisitte tammoja tälle viemään? Miksi, miksi ei?

Hieno on hevonen, mutta itseäni tympii suvussa melko pahoin tuo Jaanen Suikku. Visul on kuitenkin yksi niistä harvoista sen jälkeläisistä, jotka ihan oikeasti ovat hyviä, niin hurjan lahjakas kuin JS itse olikin. Myöskään Jonnen-Jarru emänisänä ei hurraa-huutoja aiheuta. Itse siis saattaisin jättää käyttämättä ellei noin muuten kävisi tammalle kuin nenä päähän. Minkähänlainen olisikaan tämä täydellinen tamma Visulille?
aamutähti

Re: Visul siitoksessa?

ViestiKirjoittaja Kikka » 19. Huhti 2011 13:54

Mielestäni hyvä lisä sh-orikaartiin. Voisin astuttaa vokkerilaisen tamman tällä, varsinkin jos olisi sellainen tamma, että tarvitaan lisää kokoa. Jaanen Suikku toki laskee osakkeita, mutta aina on jostakin tingittävä. Eihän esim. Erikassoninkaan isä ole mikään siitosjätti (Tähti-Vokker) ja ainakin itsellä se oli kaksi kertaa mietittävä, uskaltaako teettää varsan millä tuo ii:nä. Visulhan on ollut itse hyvin kestävä, sen kertoo jo starttimääräkin. Ja emän puolelta mukavan erisukuinen. Varsinaisen varhaislahjakkaaksi tätä ei tietysti voi sanoa, kun 5 vuotiaana on nippa nappa saanut tähtirajankin vasta rikki.
Kikka

Re: Visul siitoksessa?

ViestiKirjoittaja Tosca » 27. Maalis 2012 14:17

Visulin viime vuonna saamista tammoista voisi ainakin mainita pika silmäyksellä Pikkukahvelin emän Rillan Kuvan 27,6a, Jenniver 24,1ly, Viorilla 26,9ke, Adliina 25,8a, Onnitar 24,8a ja Caratia 28,7a.
Tosca

Paluu Jalostus ja kasvatus